O poveste cu viermi

Impinsa de curiozitatea de a vedea daca mai exista produse exclusiv naturale pe piata, am dat confortul statului in fata calculatorului pe o plimbare printre verdeturile din piata. Si iata ce am constatat:

Fructele nu mai sunt ce au fost. Sunt extra ordinar de frumoase, atat de perfecte ca forma incat par date jos din tablou, atat de lucioase incat imi vedeam zambetul pe jumatate ironic reflectat in ele, atat de colorate incat inclin sa cred ca acolo era toata paleta de culori cunoscute, atat de… Si uite asa m-am pierdut printre aceste cuvinte: ATAT DE! Altele nu-mi veneau in minte la momentul respectiv.

Interesant si demn de mentionat a fost un moment in care m-am apropiat de negustorul care vindea asemenea frumuseti si, cu aerul celui care stie de vorbeste, l-am intrebat:
“Da’ din alea cu viermi aveti?”

Omul, cu imaginatie, nu-i vorba, dar slab in ale duhului, imi arata prompt ca este puternic ancorat (ca tot se poarta cuvantul asta, ancorat) in realitatea crunta pe care o traieste Romania:

“Pai, domnisoara, cum sa fie cu viermi? O fi postul Pastelui, dar cine cumpara asemenea mere? Stricate si cu viermi?!”

L-am lasat si m-a apropiat de o batranica cu cosul plin de mere mici si dulci. Le dadea pe toate cu 5 lei… O intreb acelasi lucru ca pe vanzatorul cu mere pictate. Se uita la mine de parca nu as fi in toate mintile si spune:

“Pai… nu alea cu viermi sunt mai bune? Sigur ca sunt. Din gradina mea. Le-am scos din pivnita, le-am tinut toata iarna, de cred ca si viermii aia au inghetat. Sunt bune, mama, alea sunt bune, marunte si patate.”

Daca tot vorbim de ancorat, vanzatorul era strans legat cu paramele ignorantei (pardon, ale Europei), pe cand babuta avea propria sa realitate, mai veche, mai “tinuta in pivnita”, dar mult mai sanatoasa… Paramele alea ale ei nu se vor demoda insa niciodata…

 

 

Sursa foto: essentiallyhealthyfood.com

Un gând despre „O poveste cu viermi

  1. Din păcate asta e realitatea cruntă, aproape totul este sintetic, dar încă mai există si produse bune, naturale, pe care nu e bine să le ignorăm, la un moment dat vor dispărea în favoarea celor care se vând, că asta e, avem nevoie de bani…
    În noi stă puterea să schimbăm lucrurile şi să alegem ce este bun, pentru noi toţi, nu numai pentru mine, sau pentru tine!
    Cândva România era o ţară unită, nu ar fi rău să ne întoarcem la vechile obiceiuri!

Lasă un răspuns

