Un parinte la examen

De multe ori mi-am zis ca a fi parinte nu inseamna doar a imbraca copilul pt scoala, a-l schimba, a-i da sa manance si a vedea daca nu cumva isi baga iar mainile in priza. Nu, nu doar atat. A-i intelege nevoile, a te informa cu privire la ele, a-ti asculta instinctul sau a-ti ascuti flerul in ceea ce priveste educatia micutului, ei bine… asta e alta poveste.

 

Am constatat cu stupoare ca sunt oameni care nici nu isi cunosc cu adevarat copiii. Care nu stiu ce le place si ce nu, DE CE nu le place sau de ce ii atrag anumite lucruri si chiar ca nici nu le pasa. Asta e mai grav. Sa nu stii e una, dar sa nu vrei sa afli e cea mai mare prostie. Ceea pentru un parinte se dovedeste a fi o greseala capitala. De ce capitala? Pentru ca intr-o zi acest copil se va intoarce impotriva mamei sau tatalui si nimeni nu va sti de ce . Iar lumea se va margini sa spuna: „eh, copil rau…”

Alti parinti stiu deja ce vor deveni copiii lor cand vor fi mari. Si aici am ceva de comentat. Sau, mai precis, de criticat. Eu insami nu stiu ce va fi copilul meu, ce inclinatii are, ce ii va placea sau care ii vor fi punctele slabe. Dar ma informez, citesc, il observ si imi notez in capul asta al meu pe care altfel il umplu cu toate inutilitatile. Cu alte cuvinte, invat!!!

A fi parinte se invata, se incepe cu notiunile elementare iar examenul ti-l ofera in permanenta viata…

Si niciodata nu vei absolvi cu brio. Vei mai gresi, vei plange, dar vei intelege si vei invata… Pentru ca la sfarsit, cand privesti in urma, sa poti spune: A fost greu, dar copilul meu a devenit un om cu principii sanatoase de viata, pe care le poate da mai departe fiului sau fiicei sale…”

 

 

2 thoughts on “Un parinte la examen

  1. Oamenilor nu le pasa pentru ca au fost invatati ca statul va avea grija de toate, deci si de copii. Foarte multi parinti nu inteleg ca este de datoria lor ca sa-si educe si sa-si creasca copiii.

  2. Din nefericire, asa se intampla… Isi duc copiii la gradinita si (am vazut un exemplu concret), vin sa-si ia copiii, suparati ca au fost lasati sa se joace cu iarba si s-au murdarit. Nimic despre joaca, nimic de ce-au invatat la gradi in ziua respectiva, nimic… Erau doar suparati ca li s-au murdarit copiii la genunchi! Si…vai! Nu iese iarba la spalat!

Lasă un răspuns

