Cand muzica devine… afona

Pot sa afirm, cu toata sinceritatea si onestitatea, ca am ureche muzicala si pot distinge o nota placuta de una total in dezacord cu legile muzicii… Fara a avea pretentia de a ma situa printre cei cu o cultura muzicala bogata, am totusi curajul sa spun ca pot ocupa un loc pe primul rand la un concert din dorinta de a savura cateva note  cu adevarat bune. Tocmai pentru ca stiu sa gust o melodie. Sa o simt prin toti porii…

Ei bine, nu am simtit decat o zguduire extrem de neplacuta – dar totala – a fiintei mele cand am asistat la o harmalaie care se numea „concert” sau „recital„, neinspirat asezat in mijlocul unui ditamai mall-ul din orasul meu. Si ditamai asta s-a dovedit a fi totusi neincapator, notele muzicale, care numai muzicale nu erau, ingramadindu-se prin toate colturile nefericitului hypermarket. Magazinele care au avut ghinionul a se afla in imediata apropiere a „dezastrului” muzical au reprezentat cuibul unor vanzatori obositi, orbiti, asurziti de atatia decibeli alandala, nervosi si aplecandu-si urechea langa cea a clientilor, din dorinta ca doar-doar vor auzi ce vrea omu’ sa cumpere:

„Ce? Din care??? Din ala roz? Aratati-mi mai bine, ca nu va inteleg…” Si uite asa, intr-o lume ucigator de zgomotoasa, am ajuns sa fim cateva zeci de persoane care gesticulau, mimau, urlau si o luau de la capat, aruncand uitaturi graitoare catre tinereii de pe scena imbracati in sorturi slinoase si tricouri pe jumatate transpirate de efort.

Parol, ala nu era concert, era o expresie a prostului gust, iar recital…. nu era deloc. Nimeni nu canta, doar zdranganeau din instrumente, parca si ele terorizate de multitudinea notelor… atat de nemuzicale…

Bunul gust? La gunoi! Cantaretilor? Delete!

sursa foto: themusicdepot.com

Un gând despre „Cand muzica devine… afona

Lasă un răspuns

