Libertatea de a alege

Pentru ca sunt o romanca adevarata, mandra ca traiesc in tara aceasta – si nu o spun deloc ironic -, tara asta a noastra asa cum este ea, pentru ca am refuzat de atatea ori sa ma stabilesc afara, sa-mi croiesc un drum mai usor intr-o lume “moderna si civilizata”, asa cum spun cei care traiesc in afara granitelor, am preferat sa raman in Europa mea, asa cum o inteleg eu si sa nu fiu o straina printre straini. Daca mi-a parut rau sau nu ramane in continuare de vazut.

Aceasta este libertatea mea, autonomia de care ma bucur atunci cand calc pe pamant romanesc, libertatea de alegere de care ma bucur in tara mea. Desi mi-e dor de vremurile de cand eram copila, nu pot sa nu ma bucur de viata si acum cand privesc cu drag la campiile verzi nesfarsite, de plaiurile atat de cunoscute ale copilariei mele, de padurile frematatoare si de aerul unic in lume pe care il respira cu nesat plamanii mei! Ma pot desfata in liniste cu cele mai incantatoare privelisti, dragi ochilor mei, cu care ma delectez pe cand rulez linistita pe un drum de tara, asfaltat dar nemodernizat! Si nu mi-e dor deloc de nebunia orasului in care locuiesc. Aici, la tara, inima mea bate mai tare, ochii mi se maresc iar pulsul creste… Relaxata, la volanul masinii mele (care e de fapt achizitionata de la rent a car), ma bucur din plin de libertatea pe care ti-o dau aerul curat, rece si tare de zona semi-muntoasa si admir cu toata fiinta mea natura in jurul careia ma aflu. Aceeasi senzatie am avut-o si la centrul de inchiriei masini. Poti alege dupa placul inimii tot ce doresti. De la masini de teren la masini mici, usoare si zvelte, de la microbuze pentru persoane pana la camionete de marfa, totul pus la dispozitia ta si oferite cu amabilitate de personalul unitatii. Si am ales un Opel Insignia care mi-a placut foarte mult inca de la prima vedere, dar nu am rezistat impulsului de a incerca si alte masini. Puteam alege ce vroiam, centrul parca era al meu. Pentru ca asa sunt eu, imi place sa am libertate de miscare, de alegere, de decizie. Libertatea de a putea respecta regulile in voie si de a rula pe un plan sufletesc si moral inalt, de neintinat.

Si iata-ma la volanul acestei superbe masini, pe un drum de tara, paralel cu Muresul, gustand cu toata fiinta mea libertatea de a fi acasa…

articol scris in cadrul competitiei SuperBlog2011

sursa foto: autonom.ro

Lasă un răspuns

