Ce medicamente luam?

Cineva mi-a spus intr-o zi (si mi-a placut cum o spune) ca, daca am fi o musca si ne-am strecura in farmacie (ceea ce ar fi oricum mai greu, dar totusi cu putinta), ne-am ingrozi daca am vedea ce cumpara romanul pentru diverse afectiuni. Ii lasam la o parte pe cei care se prezinta in fata farmacistului cu o reteta, fie ea cea mai banala. Ne referim aici la cei care, pentru o simpla durere de cap sau dupa o noapte nedormita din cauza durerilor de masea, se reped la drogheria din colt sa-si cumpere tablete.

Si aici ar veni mama mea cu intrebarea incuietoare: „Bunica ta, cand avea dureri de cap, lua prostiile astea? Avea ea de ales dintr-o varietate de medicamente atat de uriasa, care ii luau durerea cu o mana si i-o redadeau cu alta?”

Din nefericire, stim cu totii ca aceste medicamente, inclusiv vitaminele pe care le contin, sunt produse de fabrica si nicidecum naturale sau din ingrediente naturale. Citit prospectul! Cel mai indicat ar fi sa consultam medicul (ca de aia exista medici de familie, sa ii trezesti cu un telefon la orice ora din zi sau noapte) si sa il intrebi ce poti face, nu te repezi la farmacie si cumperi prostiile alea care ti-au placut  pentru sa sunau bine in reclama!

Si daca medicului tau ii place foarte mult sa prescrie antibiotice, vino si tu cu contra-argumente! Citeste, informeaza-te inainte de a lua o decizie! Le iei numai daca nu ai incotro si daca exista ceva cu adevarat patologic acolo, intre masele!

In rest, oameni buni, apelati la farmacia casei, mergeti la magazinele cu produse naturiste, tratati-va din timp si nu va neglijati sanatatea! Sub nicio forma! Si mai intrebati-o si pe bunica din cand in cand de vreun tratament! Nu toate sunt leacuri babesti ineficiente si unele chiar au un sambure de adevar!

 

sursa foto: http://citizenmed.files.wordpress.com

 

Lasă un răspuns

