De amorul… platformei Llano

Fiecare din noi pregatise pentru celalalt o surpriza. O surpriza care, garantam amandoi, nu avea sa fie egalata vreodata. Si asa m-a facut iubitul meu sa casc ochii si sa caut cu privirea pachetelul care urma sa ma emotioneze asa teribil… Implineam patru ani de fericire, patru ani in care am trait cu, pentru si prin celalalt si nu am incetat niciodata sa ne oferim reciproc momente-cadou neasteptate, orginale, uneori picante, alteori previzibile. De data aceasta insa ziua se anunta deosebita. Stateam amandoi la o masa lunga, cu cina pregatita frumos, cu lumanari aprinse, imbracati elegant, emotionati, de parca am fi fost la prima intalnire…

Intai am etalat eu ce ii pregatisem. Si nu stiu de ce se uita ciudat la mine in timp ce imi mergea gura.

“Uite, am ales o platforma noua, o chestie care pe mine m-a surprins prin performanta si care sunt sigura ca si tie iti va face o reala placere, mai ales ca esti innebunit dupa jocuri. Se numeste Llano si reprezinta noua gaselnita cu care AMD vrea sa surprinda pasionatii de profil. Sa fiu sincera, mi s-a parut ciudata la inceput tehnologia asta Fusion de integrare a GPU-lui in CPU, dar adevarul este ca a iesit ceva uluitor. Uite, de exemplu, daca anul trecut AMD-istii se gandisera mai mult la un consum redus decat la nivelul de performanta, anul asta vad ca si-au venit in fire, scotand in fata ce au ei mai bun: platforma Llano in varianta mobila pentru laptop-uri si notebook-uri, cu o multime de proprietati care mai de care mai atractive. Si trebuie sa recunosti ca nu ai vazut asa ceva. Call of Duty al tau, ultima varianta, desigur, se poate bucura acum de o fidela rapiditate a comenzilor incat nu sunt sigura ca vei face fata. Hmm… stiai ca Llano vine cu o noutate in valoare de peste un miliard de… tranzistori? Nu, nu imi arunca privirea asta rapida, acum poti juca cat vrei, bateria are o durata de viata mult mai mare iar temperatura de functionare este mult redusa!”

El se uita la mine prostit, cu mainile in poala, cu gura deschisa, parca nevenindu-i sa creada. Am continuat netulburata:

“Daca tot mi-ai dat banii aia, m-am gandit ca poate astepta costumul tau de schi, ca tot nu mergem vinerea asta la munte si mi-am achizitionat o mica bijuterie. Stii ca la platforma Llano de la AMD nu mergea vechiul meu laptop, asa ca am achizitionat unul nou. Stiam ca nu te superi…”

Ochii lui se faceau din ce in cemai mari dar limba-i ramanea nemiscata.

“Asus-ul asta K53TA-SX079D (stiu, e greu de rostit, dar sa stii ca am invatat pe dinafara denumirea) are un procesor AMD A6, chiar daca stiu ca ti-ar fi placut A8, dar atunci nu-mi ramaneau banii de ochelarii tai de schi… Asa! Si mai are o memorie RAM care stiu ca ti-ar folosi la toate nebuniile alea de prezentari pe care le trimiti concomitent si la baza de date pe care o tot actualizezi in timp ce-ti descarci patru filme concomitent, dar nu te teme, pentru ca frecventa procesorului este performanta, de 1400 MHz; diagonala este superba…spune si tu daca nu vorbeste de la sine, are 15.6 inch! Rezolutia pentru aplicatiile tale este de inalta clasa…”

“Stai un pic, zici ca…”

“Da, exact cum banuiai, e foarte usor, are numai 2.6 kg si un hard invers proprotional, urias! Iti dai seama cate poti face cu 640 GB? Si inca…”

“Draga mea, vroiam sa spun ca…”

“Aaaare, dom’le, nu-ti spun eu ca are de toate? Memorie tip DDR3, unitati de citire, bluetooth, tot tacamul”!

“Dar ti-am mai spus o data ca…”

“Esteeee! Vezi, stiam eu ca-ti ofer o surpriza uriasa! Are Windows 7 preinstalat! Poti face cate update-uri vrei! Ei, ce zici? Asus K53 pe platforma Llano?”

Am respirat adanc si am incercat sa-mi trag sufletul, asteptandu-i reactia, cu toata inima in ochi. Simteam ca-l cucerisem. Il intreb nerabdatoare:

“Tu ce mi-ai luat, iubire?”

“Aaa… un meniu McChicken de la Mac… ai zis ca nu ai mai mancat de multa vreme si ca ai da orice pentru unul. Si atunci m-am gandit…”

Articol scris pentru SuperBlog2011

 

Sursa foto: pcnews.com, http://www.amd.com

Lasă un răspuns

