Echilibrul in blogosfera

Blogosfera reprezinta un Univers. Un Univers imens, cu limite nebanuite si resurse la fel de neasteptate. Si, ca in orice Univers, exista o populatie, bloggerii. Acesti minunati oameni care populeaza uriasul furnicar, umbland de colo colo prin imensitatea lumii lor, imbunatatind-o, schimband-o ceas de ceas, muland-o dupa propriile nevoi sau pasiuni, aducand-o pe culmi nebanuite si punand umarul in acest fel la consolidarea ei.

Respectul reciproc sta la baza unui blogging de calitate. Increderea intre parteneri. Corectitudinea si bunavointa. Sa nu uitam ca blogosfera nu reprezinta numai un mijloc de a face bani, de a produce si a vinde, pentru ca bloggerii sunt oameni, suflete care se bucura sau sufera, care castiga sau pierd. Si, pentru ca universul lor sa nu fie zdruncinat, pentru ca toata lumea sa fie multumita si traficul de calitate, trebuie sa venim in fata cu principii de calitate. Sa nu uitam ca atunci cand producem sau vindem, scopul nostru nu reprezinta doar cifrele de vanzare ci si partenerii sau prietenii pe care ii angrenam in acest proces. Sa nu uitam ca a fi corect cu celalalt inseamna a-i oferi un produs de calitate, pe care bloggerul sa il cunoasca, sa stie sa scrie despre el in cunostinta de cauza si pentru aceasta el trebuie sa fie primul care va beneficia de o gratuitate, de o mostra a produsului respectiv. Pentru ca, asa cum am zis, nu totul reduce la bani.

Calitatea advertorialelor scrise trebuie sa corespunda si sa traduca in mod corect si cinstit calitatea unui produs. Sub orice forma ar fi, postari, bannere, concursuri, produsul trebuie sa fie expus clar, fara metafore inutile ci doar atunci cand se impun si reflecta realitatea, pentru ca orice consumator stie ca nu tot ce straluceste este bun si nu tot ce este scump este si bun. Stim foarte bine ca, atunci cand cumparam, noi suntem cei care alegem si tot noi suntem cei care ar trebui sa ne asumam o parte din vina in cazul in care nu suntem multumiti. Pentru aceasta, eu, cel care imi vand produsul, trebuie sa vin atat in fata bloggerului care ma vinde si implicit in fata cumparatorului cu informatii corecte si concrete, cu promotii (pentru ca prefer sa sufar o mica pierdere financiara dar sa imi maresc numarul de clienti) si cu diferite alte modalitati de promovare: de exemplu, as organiza un concurs in care toti participantii vor castiga intr-o anumita masura, voi organiza chiar o tombola (nu conteaza cat pierd, ideea este sa ma fac cunoscut si, mai presus de toate apreciat si cunoscut ca fiind serios), sa incerc sa ofer bloggerului un parteneriat reciproc, in sensul ca si eu ii pot promova produsul (blogul, pana la urma) in asa fel incat acest blogger sa fie cu adevarat interesat sa ma aduca in fata clientilor si cititorilor sai. Voi urmari cu atentie reactiile cititorilor si mi le voi nota pe cele mai putin apreciative. Voi tine minte tot ce nu prinde la public si tot ce as putea sa schimb si as comunica in permanenta cu bloggerul pentru a imbunatati aceasta forma de publicitate…

Costul acestor advertoriale si orice alta forma de promovare nu implica numai bani, cel care scrie avand posibilitatea sa primeasca ori articole, ori trafic (prin corespondenta postarilor cu realitatea imediata a calitatii produselor) ori un barter satisfacator. In orice caz, bloggerii ar trebui alesi pe spranceana, dintre cei care scriu cel mai bine, au trafic bun si imagine competenta si care ofera incredere.

In tot acest univers “blogosferic” moderatia si echilibrul trebuie sa constituie punctul forte. Nu publicitatea agresiva, nu advertorialele exagerate sau postarile-gigant vor vinde produsul, ci un echilibru constant in seriozitatea celui care vinde, in profesionalismul bloggerului, comentariile pertinente si cumparatorii cu adevarat interesati.

Si atunci acest TOT blogosferic va capata proportiile uriase si mladioase ale unui imens glob de cristal care va face minuni pentru fiecare din cei mentionati mai sus…

 

Articol scris in cadrul competitiei SuperBlog2011.

 

sursa foto: webfroze.com

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s