Mobila, o alegere dificila

Desi sunt adepta colindatului prin magazine si al miscarii fizice in general, cand vine vorba de mobila lucrurile se schimba radical. Sau, daca nu se schimba propriu-zis, iau cel putin o turnura neasteptata. Ciudata. La care nu m-as fi gandit daca nu as fi reusit sa-mi termin casa la care visam.

Pentru ca iata ca am reusit. Proiectata dupa un model de bungalow american, cu modificarile romanesti de rigoare, casa mea reuseste sa creeze senzatia de nou si de confort in acelasi timp prin simplul fapt ca eu am conceput-o… fara mult mobilier. Raspandite prin toata casa in asa fel incat sa am spatiu suficient de respiro, piesele mele de mobilier, desi nu vechi, dar nici foarte noi, au darul sa ma bucure prin simplul fapt ca sunt deschise la culoare. Joase. Bine cladite si totusi moi la atingere. Confortabile dar durabile. Robuste dar elegante in acelasi timp.

Dupa cum am prevazut, ceea ce a incaput intr-un apartament cu doua camere de la etajul IV era de asteptat sa nu fie suficient pe o suprafata de 170mp.

Dupa alergat prin diferite magazine de mobila prin tot orasul (si in urbea noastra varietatea este foarte mare intrucat aici sunt multe fabrici de mobila), am ajuns la concluzia ca toate canapelele au parca aceeasi nuanta, acelasi model, bucatariile sunt la fel, livingurile au vesnica mobila modulara, dressing-urile au la baza un pal indoielnic, saltelele sunt ortopedice aproape fara exceptie iar scaunele din lemn ordinar. Cel putin aparent. Toate magazinele vizitate, dormitoarele, diningurile si holurile imi jucau prin fata ochilor, fara a mai reusi sa deosebesc marca de marca, material de material, firma de firma si magazinul de magazin.

Am ales varianta la comanda. Din cataloage vechis sau noi am incropit ceva modele dorite si am reusit sa vorbim cu un mester de mobila. Pretul final era exorbitant si trebuia sa-mi vand mansarda sa achit macar o parte din suma. Am renuntat si la asta. Am mers din nou prin magazine. De data aceasta am avut o placuta surpriza sa constat ca existau programe speciale pe calculator prin intermediul carora vanzatorul iti putea schita modelul dorit, dimensiunile, culoarea si materialul. Zis si facut, dar nu actionat realmente. Pentru ca si aici ne-am lovit de pret. Enorm. Mult prea mare pentru buzunarul nostru si-asa saracit de costul garajului facut in ultima clipa.

Ideea magazinelor de mobila online ne-a suras si ea. Verificand pe www.vreaumobila.ro, s-au schimbat oarecum lucrurile in bine desi ne cam loveam de lipsa dimensiunilor la anumite piese de mobilier sau a proiectarii lor din mai multe unghiuri. De exemplu, ne-ar fi fost util daca o comoda/servanta ar fi fost proiectata, cu ajutorul unui progrm special, cu sertarele si usile deschise. Sau daca un model de living modular ar fi fost desenat/fotografiat din mai multe unghiuri si in mai multe forme pe care le-ar putea imbraca (oful nostru il reprezinta mansarda, unde nu poti asadar sa asezi orice mobila din cauza unghiului plafonului)…

Cu toate acestea, varietatea mare de modele ne-a impresionat placut. Si curajul de a expune culori tari. Mergand pe principiul “putin si bun”, am decis ca mai bine cumparam pe corpuri (si acest aspect ne-a placut) si astfel nu vom resimti acut la portofel “paguba” produsa.

Ramane de vazut problema transportului…

Articol scris pentru bogatu.ro

sursa foto: http://www.vreaumobila.ro

3 thoughts on “Mobila, o alegere dificila

Lasă un răspuns

