Drama unei ursoaice din padurea Sincii

„Sunt intr-adevar norocoasa. Nu numai ca m-am nascut intr-o tara cu adevarat frumoasa si curata, dar m-am bucurat din plin, cel putin pana la un moment dat, de avantajul de a fi libera, de a alerga pe toate potecile stiute doar de mine, de a alege dintre sutele de tufe de zmeura intalnite in cale, de a putea admira in voie pasarile care isi intindeau lenese aripile, odihnindu-se pe o creanga aflata mult mai sus decat puteam ajunge eu…
Am avut mereu placerea – fireasca, pana la urma – de a sta cuibarita langa mama mea in timp ce ma mangaia asa cum stiu mamele ursoaice sa o faca, cu botul lipit de mine, calda, reconfortanta, minunata!
Si retraiesc acele minunate clipe cand puteam alerga cat ma tineau pe mine labele, cand ma scarpinam de fagii uriasi, de molizii demni sau de brazii calmi si semeti (numai in Romania gasesti o asemenea padure cu amestec de fag, brad si molid) si cand, seara, ma intindeam pe o parte, obosita dar fericita dupa alergatura de o zi prin universul meu, padurea Sincii!
Acum sunt inchisa aici, copila, si te uiti la mine prin gratiile astea dure si reci, nevenindu-ti parca sa crezi ca exista acolo, undeva, la peste 1200 de metri, o viata minunata, libera, de care tare mi-e dor si pe care mi-e teama ca nu o voi mai trai vreodata!


Du-te, copilas, si spune-le parintilor tai povestea mea! Si nu uita sa le zici de campania pe care Garanti Bank, in asociere cu WWF Romania (World Wilde Fund for Nature) o desfasoara, pentru a salva lumea mea, padurile Sincii! Sa nu omiti nici faptul ca exista un card de credit, denumit frumos WWF Bonus Card, la achizitionarea caruia fiecare client va primi un ursulet din plus (nu atat de frumos ca mine, e adevarat), iar Garanti va dona catre WWF cate 90 lei in numele fiecarui aplicant si chiar si 0.5% la fiecare cumparatura efectuata cu acest card! Astfel padurea mea va fi protejata, nimeni nu o va mai putea atinge, iar lupul, rasul, starcul cenusiu sau cocoselul de munte, toti prietenii mei vor fi fericiti!
Eu iubesc oamenii, fetita draga! Dar sa stea acasa la ei, in lumea lor, sa se bucure de tot ce au, de familie si prieteni si sa nu uite sa ne lase padurea in pace, sa traiasca asa cum stie ea de sute de ani! Atunci poate ca puiul pe care l-am lasat ratacind, plangand si temator, va putea sa-si traiasca viata liber, nestingherit de vreo prezenta umana!
Ma tem ca doar atunci voi fi cu adevarat norocoasa!”

articol scris pentru blogalinitiative.ro

sursa foto: http://www.romania.panda.org, www.padurivirgine.ro

sursa video: www.youtube.com

Lasă un răspuns

