Declaratie culinara

Cred c-as putea s-apreciez
Un orgoliu masculin de calitate
Si la prajituri sa concurez
Cu unul ce pretinde-a sti de toate.

Spui ca te pricepi la cozonac
Si la arta framantatului fierbinte,
Ouale ca spuma cum se fac
Si ca sute de retete ai in minte?

Dar fripturi si garnituri… ce zici?
La aperitive tot pe sus ti-e nasul?
La salate si decor eu nici
Nu cred ca indraznesti sa mai tii pasul.

Iti dau o sansa: poti sa imi arati
diverse-arome pe-un platou cum impletesti?
Masline, rosii, sa ornezi… stii? Poti?
Abia astept sa rad daca gresesti…

Pe-alese frunze de salata-as vrea,
Salamuri bune sa presari intr-o culoare,
Cascaval, carnati si-o telemea,
Sa vad rondele fine, atragatoare.

L-Agricola de mergi, gasesti
Salamul de Sibiu sau Banatean, uscat,
Si de carnatii Plai daca ai vesti
Ca tocmai au primit, sa iei neaparat.

Ei bine, astea sunt de spus.
Mai sunt si alte amanunte la antreu,
Dar stilul-ti vreau sa vad c-ai pus,
Sa zici: “Asta o fac asa doar eu!”

Incanta-ma cu ce ai pregatit,
Cu un regal de gusturi si culoare,
Arata-mi ca mai stii si altceva
Pe langa flori, cadouri, inimioare.

De vei putea sa faci exact asa
Si simturile-mi vor fi incantate,
Abia atunci eu voi aprecia
Orgoliul masculin de calitate.

articol scris pentru blogalinitiative, in cadrul campaniei Agricola Bacau

sursa foto: http://www.ronduldesibiu.ro, www.creatordepofta.ro

9 gânduri despre „Declaratie culinara

  1. Foarte frumoasa poezie….dar mi-ai facut o pofta de sandvici cu salam de sibiu…vai,vai.
    Oricum bravo,ai talent,la bucatarie si la poezie,daca tot vorbim in versuri.

  2. Pingback: “Dacă poți ajuta, atunci ajută…” « Antonela Sofia Barbu

Lasă un răspuns

