Monologand despre rechizitele scolare

“Asa cum fiecare lucru pe pamant are un rost, asa si rechizitele au un loc al lor in Univers. O lume a lor care iti va aminti toata viata nu atat de scoala si de lectii, nu atat de teme si de invatat pe rupte cat de copilaria pe care ai trait-o cu ele. De clipele cand le-ai pierdut si cumparat din nou, urmand ca mai apoi sa le regasesti ascunse sau uitate pe sub pat sau in fundul unui sertar plin cu hartii… De fiecare moment magic pe care l-ai savurat la maxim, ca de pilda atunci cand, ascuns in pivnita casei tale, stateai la panda in fata gemuletului cu gratii, aflat la nivelul trotuarului pe care vedeai trecand in goana copiii spre scoala, cu emotia in suflet ca va trece si invatatoarea si va vedea, cand va ajunge in clasa, ca lipsesti.

Clipele acelea imi dau si azi fiori. De placere, de dor si de dragul zilelor de odinioara cand, zgribuliti sub gerul nemilos, ne precipitam pe ulita in jos, spre cladirea uriasa care astepta sa ne adapostim sub aripa ocrotitoare a invataturii…”

“Fii serios. Ganduri din astea iti trec prin cap? Eu cand ma gandesc la rechizite ii vad doar pe razgaiatii mei de copii care, ca demni urmasi ai unei mame care isi impingea pretentiile la paroxism, vor cere mereu altceva. Daca le-am cumparat un Frixion Clasic, vor apoi unul Pro, daca am luat un Pro vin cu ideea ca ar dori un Frixion Point si tot asa. Tu ce pricepi din toate astea? Care e diferenta?”

“De diferente nu cunosc, eu stiu insa ca farmecul copilariei statea si in faptul ca mereu imi caram setul de traforaj dupa mine avand in sufletelul meu de elev silitor bucuria de a-i arata invatatorului noul model inventat de mine, noile forme si culori si macheta mea secreta…”

“Ce macheta, dom’le? Ca eu transpir numai cand ma gandesc cate as avea azi de cumparat. Ce macheta? Ce penare? Ce rollere? Ce atatea si atatea maruntisuri care sa imi dea batai de cap? Numai pixuri si creioane sunt nu stiu cate mii de feluri!”

“Si Abecedarul acela care ma umplea de fericire atunci cand ii mangaiam coperta groasa din carton si abia asteptam sa-i patrund tainele…”

“In ziua de azi Abecedarul acela ma umple de nervi. Pentru ca se afla undeva pe lista mea de cumparaturi dintr-un magazin online de rechizite pentru cea mica si habar nu am cum am sa fac sa i le cumpar pe toate!”

“Doamne, iar ghiozdanul acela gri cu care ma tot mandream prin scoala ca il primisem cu o zi inainte de la o verisoara din Ungaria…”

“Ce Ungaria, nene? Hello Kitty scrie pe mine, altfel nu ma primesc astia acasa! Asa vrea fii-mea, musai roz si musai plin cu caiete din marca Hannah Montana!”

 

“Scuzati-ma, s-a intamplat ceva? Va este cumva rau?”

Monologand cu capul in piept si mainile indesate adanc in buzunare, nu observasem ca de mine se apropiase o femeie simpla, a carei privire ingrijorata si-o aruncase sincer spre fata mea preocupata. Din sacosa care parea grea se iteau cateva legaturi de ceapa verde…

“Nu, va multumesc pentru grija, ma simt perfect. Vorbeam doar cu mine insami.”

“Mi s-a parut totusi ca vorbeati cu cineva. Pareati atat de contrariata de raspunsurile pe care le primeati!…”

“Nu, nu, ma simt excelent, pe cuvant. Auziti… dumneavoastra ce amintiri va evoca rechizitele scolare?”

“Poftim?”

“Rechizitele scolare… ce amintiri?”

“Va simtiti bine, doamna? Sa opresc un taxi?”

“De ce? Credeti ca el ar putea raspunde in locul dumneavoastra?”

“Vai de mine, va simtiti rau… hei, taxiiii!”

sursa foto: http://www.rechizitelemele.net

One thought on “Monologand despre rechizitele scolare

  1. Salut,
    Am citit articolul scris de tine pentru noi si vrem sa iti multumim pentru acest lucru.
    Fiecare poveste o fost unica si frumoasa in felul ei. Asa cum stii, din pacate a fost un singur premiu. De aceea ne-am gandit sa te rasplatim si pe tine.
    Daca te gandesti sa comanzi pixul magic, ia-l de pe rechizitelemele.net!
    Scrie la observatii, inainte de finalizare comanda, „blogger concurs frixion” si vei plati cu 30 de lei mai putin pentru o comanda de minim 100 de lei pe rechizitelemele.net.

    Multumim,
    Echipa Rechizitelemele.net

    http://www.rechizitelemele.net

Lasă un răspuns

