Ce inseamna terapia…

Ma uitam temator la mana aceea de oameni cu probleme, fiecare asteptand sa-i vina randul. Pana acum participantii vorbisera fara sir, fara punct si fara virgula, cu privirile in jos, plecate de teama de a nu vedea condamnarea in ochii celor care ii ascultau. Mi-era groaza la gandul ca va veni curand si randul meu si imi tot repetam in gand introducerea, de zeci si zeci de ori, cautand cuvinte, inlocuindu-le pe cele mai tari, incercand sa atenuez astfel socul pe care avea sa-l arunce marturisirea care urma. Unda de soc eram sigur ca se va propaga rapid si vedeam cu ochii mintii cum stirea se va raspandi pana diseara prin tot orasul iar lumea va vorbi pe la colturi…

“Si dumneavoastra? Va rog, veniti in mijloc, asezati-va si incepeti. Va ascultam cu totii.”

Glasul dulce, amabil, de fetiscana abia iesita de pe bancile facultatii de psihologie, ma incuraja doar prin modulatie, caci cuvintele nu o faceau deloc. M-am apropiat cu pasi prudenti, prinvind in stanga si in dreapta de parca din fiecare colt al incaperii urma sa iasa cate un jurat aratandu-ma cu degetul, acuzator.

“Ma numesc Smarandescu…” am inceput eu.

“Mai tare va rog”, spuse vocea dulce, dar hotarata.

Mi-am dres glasul si am plecat ochii, privind cu incapatanare la mainile stranse pumn intre genunchii contractati de emotie.

“Smarandescu ma numesc si am venit aici sa va spun ca sunt dependent…”

“Dependent de ce? Trebuie sa ai curajul sa spui pe fata, pentru a putea face fata problemei…”

“Ma numesc Smarandescu si sunt dependent… de newsletter-ul Elanko.”

Rumoare prin toata sala, oamenii ridicnadu-se in picioare, cu ochii mariti de surpriza, cu gurile intredeschise.

“Va rog, luati loc, linistiti-va! spuse vocea de festiscana. Apoi, intorcandu-se spre mine: “Continuati!”

“Ma numesc Smarandescu…”
”Ne-ati spus. Si sunteti dependent…”

“De newsletter-ul Elanko.”

M-am reintors prin amintire la prima mea intalnire cu obsesia. Si am inceput sa vorbesc repede, aruncand cuvintele cu teama in suflet ca m-ar putea opri cineva:

“Este nemaipomenit! Ma uluieste de fiecare data cand dau ochii cu el. Ma ridica din lumea mea si ma arunca in fata promotiilor si efectiv nu pot rezista! Sunt atateaa si atatea produse demne de cornul abundentei, care abia asteapta sa le iei de pe raftul virtual, sa le arunci in cos si sa lansezi comanda! De ce sa renunt? Cand asta e tot ce imi doresc! Imi place, ma atrage, are o grafica nemaipomenita, este prezent cu noutati in casa mea in fiecare saptamana! Nu trebuie decat sa accesez elanko si ma regasesc in lumea unor concursuri grozave! Particip, ma informez de preturi, compar cu altele, comand si gata! Sunt fericit pentru toata saptamana!”

“Ati incercat sa evadati din aceasta lume?”

“Da, de fiecare data zic STOP… Dar apare apoi ba un DVD cu Casper, la pretul de 9.90 lei, care ma arunca in unversul magic al unei fantome prietenoase, ba comand pe Benone Sinulescu si ma prapadesc cand ascult “Radu mamii, Radule” (Doamne, ce imi amintesc de tinerete melodiile astea!), ba o doresc pe Raduleasca prin ale ei “Niste raspunsuri” (are tipa astea niste replici de acolo, din miezul televiziunii, de mori!). Si, cand ma gadesc sa ma opresc, apar tablourile alea cu care ma bate la cap nevasta sa impodobesc mansarda si il vrea musai pe ala a lu’ Becsi Mircea, “Tablou cu flori”. Are un pret grozav pentru gusturile nevesti-mii! Si eu, care imi doresc de atata vreme un amarat de joc, am constatat ca de fapt merit unul chiar foarte bun de strategie, R.U.S.E.! Ce, adicatelea eu nu merit? Ce mama…”

“Bine, bine, dar ce v-ati propus sa faceti pentru a rezolva aceasta problema?”spuse fetiscana.

“Nimic, ce sa fac? Nimic, n-auzi? Sunt Smarandescu si sunt dependent de newsletter. Si ma mandresc cu asta!”

Fetiscana se incrunta.

“Si eu… si eu rasfoiesc online acest newsletter Elanko si va spun sincer sa nu da dependenta. Il rasfoiesc foarte atent, din scoarta-n scoarta il vad, il cantaresc, arunc ba un ochi colo ba unul dincolo si…”

Victorios, ma indrept catre ea si o invit cu un gest sa imi ia locul pe scaunul din mijloc. Audienta, muta. Si fetiscana incepe nesigur:

“Trebuie sa va marturisesc ca nu da dependenta aceea nociva, ci una foarte sanatoasa, la care ti-e tot timpul gandul…”

 

articol scris pentru blogalinitiative.ro

sursa foto1: http://www.joeyfortman.com

foto2: http://www.elanko.ro

foto3: http://www.elanko.ro

foto4: http://www.elanko.ro

Un gând despre „Ce inseamna terapia…

  1. Pingback: Elanko.ro pune la bataie un sitem audio si un GPS! Te inscrii? « missyver

Lasă un răspuns

