Conferinta de presa

“Imi poti spune ce fac?”

“Deocamdata trebuie sa fiti linistit, se aseaza, se pare ca se simt bine si chiar isi zambesc. Nu trebuie sa fiti atat de incordat, domnule director!”

“Toti sunt autorizati?”

“Da, cu totii au dreptul de a participa la aceasta conferinta de presa, de a sta in fata dumneavastra si de a va adresa intrebari in legatura cu marele nostru proiect.”

“Daca ma voi balbai? Daca vin intrebari dificile, stanjenitoare?”

“Atunci va trebui sa imi aruncati privire mai lunga, va dregeti glasul pentru ca eu sa inteleg iar restul ramane in grija mea…”

Cam asa se derula discutia avuta cu nou angajatul meu consilier de imagine inaintea unei mari iesiri in fata presei, cand urma sa anunt initierea unui mare proiect de care eram tare mandru: un concurs international de aptitudini pentru copii.

Desi totul se anunta a se derula cat se poate de usor, priveam nervos ceasul de la mana stanga si ma rugam in gand sa nu intervina ceva care sa ma faca de ras.

Conferinta de presa a inceput bine: pe deasupra ochelarilor am vazut cum in picioare s-a ridicat un tinerel de la ziarul local care mi-a adresat o intrebare, vroia el, capcana:

“De ce numai pentru copii? Si de ce tocmai acum, in pragul alegerilor?”

I-am zambit superior si m-am lansat:

“Pentru ca nu este niciodata prea tarziu sa intervenim pentru tineretul nostru. Si este numai pentru copii pentru eu consider, tinere domn, ca pana la varsta aceasta ti-ai descoperit deja aptitudinile…”

Tanarul a rosit si s-a asezat. A urmat o doamna respectabila, in fond un reporter foarte bun, dar de care ma temeam instinctiv:

“Acest concurs va atrage foare multe inscrieri. Cum aveti de gand sa-i triati?…

Intrebarile au continuat sa curga timp de inca 5 minute, dupa care mi-am indreptat privirile spre o fetiscana abia iesita de pe bancile scolii:

“Va rog?”

“Domnule director, de ce nu purtati ochelari Optifog de la Essilor?”

“Poftim? Cine este Essilor?”

“Se poate sa nu stiti? Sunt lideri in optica oftalmica! Iar dumneavoastra aveti lentilele aburite!”

Zambetul mi s-a sters de pe fata cat ai zice “abur” iar ea a repetat incisiv intrebarea. Mi-am aruncat privirile disperate spre consilierul meu de imagine, mi-am dres inutil glasul si am implorat-o din ochi sa ma ajute. La care ea a ridicat din umeri, panicata, cautand frenetic in foile cu notite.

Fetiscana a continuat cu venin:

“Pentru ca exista ochelari cu protectie anti-aburire si cea mai buna protectie UV de pe piata romaneasca, oferiti de Essilor. Nu stiati ca acestia sunt cei mai indicati atunci cand circulati prin medii cu temperaturi diferite? Lentila Optifog este activata de Activatorul Optifog prin simpla aplicare a une picaturi cu solutie pe fiecare lentila. Timp de o saptamana nu veti avea surprize nedorite din partea aburilor! Nici asta nu stiati?”

Si isi indrepta nemiloasa microfonul spre mine, clipind des.

“Nu…. Nu stiam. Dar imi doresc o pereche de ochelari cu lentile Optifog de la Essilor, intr-adevar. Si, daca nu mai sunt intrebari,… buna ziua!”

Am iesit oparit, aruncand o privire si un gest destul de sugestiv catre ajutorul meu (“Esti concediata!”), avand impresia ca ma facusem de ras si ca niciodata nu aveam sa mai calc pragul acelei institutii…

articol scris pentru blogalinitiative.ro

sursa foto: http://www.essilor.ro

sursa video: http://www.youtube.com

Lasă un răspuns

