„Fiecare copil conteaza”, o campanie pentru fiecare suflet

Cine a spus ca pana la varsta de sapte ani copilul este crescut de mama iar dupa aceasta varsta intervine cu tarie si insistenta sfatul tatalui, a avut mare dreptate. Mama reprezenta totul in micul meu univers de copil de cinci anisori si nici acum nu vad de ce mi-as schimba parerea. Pentru ca acest dulce cuvant venea de obicei cu toata dragostea si cu toata duiosia pe care le putea cuprinde un suflet de maicuta. Parca dragostea tuturor mamelor din lume se adunase in inima ei.

Ne crestea cu o asemenea daruire si uitare de sine incat orice cuvant ni-l masuram si aveam grija ca orice actiune a noastra, a celor mici, sa nu iasa dintre fagasurile acestei educatii sanatoase cu ajutorul careia mama ne pregatea pentru viata. Si, daca vreodata o suparam cu vreun cuvant sau cu o fireasca actiune copilareasca  ce risca sa o necajeasca, preferam sa ne ascundem sau am fi intrat in pamant decat sa ii vedem privirea aceea dezamagita, trista, la vederea careia ne cuprinde o mare, mare rusine.

Pasiunea mamei pentru tot ce insemna bibelouri de portelan era binecunoscuta. De ziua ei, toata lumea ii facea asemenea cadouri, singurele care o fericeau cu adevarat. Iar noi, copiii, aveam grija sa pastram aceasta traditie. In acea nefericita zi am inceput sa dansez prin toata casa, cuprinsa de o frenezie neobisnuita. Mama, plecata la o vecina. In mijlocul piruetelor, al miscarilor haotice pe care le faceam, am atins un bibelou tare drag mamei care, cu zgomot si parca intr-adins, s-a rostoglit pe jos si s-a spart in bucati. In multe bucati nefericite. Pentru ca, privindu-mi imaginea  oglindita in ele, vedeam o fata de copil de 5 ani ravasita de consternare si de durerea de a fi pricinuit suparare unei persoane tare dragi.

Am inceput sa plang in hohote si tot asa m-a gasit mama. Nici nu eram in stare sa o privesc, sa ii spun ce s-a intamplat. Cand totusi am facut-o, m-a privit cu uimire:

„Copilul meu, era doar un bibelou. Crezi ca as putea sa ma supar pe tine pentru atata lucru? Ai vrut sa il spargi? Nu. Ai vrut sa il vinzi? Iarasi nu. Iti pare rau pentru ca l-ai spart? Foarte bine, dar nu e o tragedie. Nu te-as da nici pentru toate bibelourile din intreaga lume…”

Si m-a imbratisat cu multa, multa dragoste, mult mai multa decat de obicei. Lacrimile mi-au secat, i-am zambit timid iar ea mi-a atins obrazul umed.

„Orice ar fi, sa stii ca tot pe tine te iubesc mai mult, oricat mi-ar placea mie cioburile alea. Fiecare copil conteaza, fiecare sufletel este pretios pentru parintele sau si orice faceti voi va reprezinta iar la aceasta varsta va caracterizeaza inocenta si nimic mai mult…”

Cuvinte care m-au uimit si m-au facut fericita in acelasi timp. Am invatat atunci, in doar cateva minute, cat de insignifiante sunt toate lucrurile pe lume pe langa existenta, fericirea si apararea unui suflet de copil. Iar cand acest copilas se bucura de iubire si de protectie, atunci intreaga lume devine mai buna, mai demna de respect si dragoste.

Sunt organizatii care lupta pentru drepturile copilului. „Salvati Copiii” este una dintre cele care se bucura de o vechime mai mare dar vin din urma si alte ajutoare cu acelasi scop nobil, cum ar fi si compania Biochefarm International (unic importator al brandului Nuk), care lupta pentru reducerea numarului de decese la copiii romani de pana la 5 anisori si imbunatatirea calitatii vietii acestora prin intermediul programului „”Fiecare copil conteaza” . Referitor la aceasta, compania s-a gandit sa inscriptioneze logo-ul organizatiei „Salvati Copiii” pe fiecare suzeta Nuk comercializata, astfel incat la cumpararea unui asemenea produs se contribuie activ la protejarea vietii copiilor si reducerea numarului de decese la acestia. Un procent semnificativ din vanzarea acestor suzete va fi donat organizatiei „Salvati Copiii”. Ce scop mai nobil exista?

Iata unde puteti gasi mai multe informatii despre acest program:

www.salvaticopiii.ro

www.biochefarm.ro

http://www.facebook.com/NUK.Romania

http://www.twitter.com/NUK_Romania

 

un articol scris pentru blogalinitiative.ro

sursa foto: www.salvaticopiii.ro

 

 

 

 

Lasă un răspuns

