Despre bunici si Nikon CoolPix S2600

„Fetito, vino mai repede, mi-e tare sete!”

„Vin, bunico, acum vin!” si dadui buzna in camera.

O gasii pe bunica asa cum o lasasem, intinsa pe spate, cu ochii privind fix spre tavan, de parca ar fi privit intr-un trecut pe care si-l dorea mult mai aproape si pe care il prefera viitorului incert.

„Fata draga, nu am chef de poze…. arat atat de rau… Sunt atat de bolnava, de satula de viata si de nepasatoare in tot ce priveste traiul fara bunicul tau…”

„Hai, lasa dramatismele. Vreau doar sa facem o poza impreuna, sa te am in amintire in suflet, in inima si intr-o rama digitala, pe biroul meu, astfel incat sa fii primul lucru pe care il zaresc dimineata, cand ma trezesc.”

„Vrei sa zici ca sunt pe moarte?”

„Nu exista asa ceva, bunico. Exista doar un soi de viata care urmeaza dupa asta de acum si…”

„Lasa filosofia si fa poza!”

Si bunica se intoarse resemnata pe o parte, cautand, cu bratul alb si slab, sa ma prinda de umar. Si, in timp ce ne hlizeam la obiectiv, imi spuse:

„Si zici ca face poze bune?”

Da, bunico, e grozav. Si are o denumire de care m-am indragostit din prima clipa. Nikon CoolPix S2600.”

„Pare greu de pronuntat. Dar asa sunteti voi, tinetii, va avantati catre tot ce este greu, greu de facut, greu de imaginat…”

„Nu este deloc greu, drama mea bunica sceptica! Ci stie sa adune cele mai frumoase amintiri prin multitudinea de functii anti-incetosare…”

„Cred ca mi-ar trebui si mie ceva functii din astea. Ochii mei sunt batrani si nu mai pot vedea…”

„Tu esti in stare sa vezi si ce nu trebuie, asa ca nu te plange. Si, dupa cum spuneam: este un aparat foarte stilat, in directa si clara proportie cu simplitatea lui si chiar o completeaza. Este un aparat memorabil…”

„Hmmm… crezi ca ar fi putut surprinde si copilaria mea? Cu toate momentele ei unice si irepetabile? Crezi car fi putut sa prinda suieratul crivatului pe la ferestre iarna sau ciripitul pasarelelor din magnolia de sub geamul meu, vara? Crezi ca ar fi stiut aparatul tau sa aduca la viata prin imortalizarile astea toata dulcea mea tinerete si fiorul primei dragoste?”

„Prima dragoste? Dar eu credeam ca bunicul…”

„Bunicul tau nu a fost primul, ci ultimul” si bunica zambi trist. „Ce n-as da sa il vad acum, sa il simt aproape si sa ii mai spun o data cat de mult l-am iubit!”

„Bunico, revino cu picioarele pe pamant. Sunt foarte mandra de pozele astea si da, aparatul meu sunt sigura ca ar fi reusit sa surprinda si sa pastreze parfumul vietii tale de atunci. Si, ca sa-ti arat ce stie si ce stiu, am sa-mi fac propria expozitie virtuala pe Facebook. Si sper sa castig si Toyota Auris la care, potrivit ofertei speciale de pe f64, am sanse destul de mari. Daca nu, pot castiga un voucher de 500 lei sau chiar o cana in forma de obiectiv Nikkor daca achizitionez un aparat pana pe 15 mai. Si imi place si denumirea promotiei: „Castiga din pasiune„. Stii doar ca ador aceasta arta care este fotografia.

„Fetito, ma doare capul.”

„Stiu, dar mai vroiam sa-ti zic ceva. Expozitia mea virtuala este grozava. Poti schimba fotografiile, le poti edita sau descarca oricand doresti, iti poti face un poster reprezentativ si iti poti denumi expozitia cum vrei. Incercand aceasta aplicatie, te inscrii automat in cursa pentru castigarea celor trei premii. Si doar pana pe 15 mai, bunico! Si ma gandeam… mai ai banutii aceia pusi deoparte? Ca tare as mai lua un aparat… de data asta pentru tine. Stii, poti sa faci…”

„Deci aici vroiai sa ajungi, smecherita mica.”

O privii pe bunica drept in ochi:

„Sincer, da, tare as vrea sa vad ca am si reusit sa fac asta…”

Acest articol face parte din promotia “Castiga din pasiune” cu Nikon iar toti cei care se inscriu in aplicatia de pe facebook pot intra in tragerea la sorti pentru trei premii.

scris pentru blogalinitiative.ro

sursa foto1: http://www.grandmashelpers.com

foto 2,3: www.f64.ro

Lasă un răspuns

