Cum mi-am convins prietena sa-si vanda masina second-hand sau CICLISM versus JETTA

“O vand! O vand! Maratonul Tarii Gugulanilor este incredibil! Bicicleta mea de ultima generatie ma duce ca vantul si ca gandul iar frumoasa mea masina Wolkswagen Jetta ramane doar o amintire parcata in fata blocului! Sa se bata altii pe locul de parcare! Vreau sa-mi vand masina si sa ma apuc de ciclism! Serios, este incredibil! Vremea este superba, soarele tine cu noi, umbra este atat cat trebuie si in locuri strategice – dupa parerea mea -, punctele de control si de alimentare sunt perfect dotate iar concurentii (am vazut si niste tipi misto, nu putini la numar) sunt cu sutele! Sunt 28 de grade la umbra, cam cald daca m-ai intreba pe mine, dar ideal pentru a scoate prin toti porii raceala acumulata dupa atatia ani de mucegai la bloc! Ma auzi sau vorbesc singura?”

“Te aud, draga, nu mai tipa. Am eu ceva idei sa te ajute sa-ti vinzi masinuta…”

“Stiu, vrei sa o iei tu, dar sa stii ca nu las la pret! Este o minunatie pe patru roti din 2008, sunt prim si unic proprietar iar kilometrii de la bord ii poate numara si un copil de zece ani!”

“Perfect. Atunci intra pe autovit.ro…”

“Ce vit? Nu auzi ca sunt pe traseu? Am acum o panta periculoasa de coborat si ma gandesc sa-ti inchid, asa ca…”

“Stai sa-ti zic. Intri pe autovit.ro, daca binevoiesti sa-ti faci cont, bine daca nu, nu! Pur si simplu adaugi anuntul, completezi cat mai temeinic campurile…”

“Campurile? Daca ai stii ce am eu in fata ochilor!… Munte, soro, nu campuri!”

“Acelea-s campii, nu campuri…”

“Mda, tu, cea intotdeauna in pas cu gramatica romaneasca. Asa… si mai departe?”

“Completezi campurile, confirmi prin SMS plata anuntului (te costa 1.5 Euro plus TVA-ul aferent) si in decurs de o ora vei avea anuntul postat, promovat si lansat atat pe autovit.ro, cat si pe site-ul unuia din partenerii sai din Arad! Si, crede-ma, ca sunt o multime de dealeri!”

“Daca ai sti ce partener am eu acum, paralel cu mine… Pedaleaza pe un Mountain Bike cu 18 viteze, usoara ca fulgul si stralucitoare ca soarele! Si cat se chinuie tipul sa pedaleze, mai ales cand ii arunc zambetul ala… stii tu, ala care zice: vino!”

“Fato, eu zic asa: dai anuntul si garantat iti vei vinde masina la pretul dorit de tine! Mai ales ca poti compara diferite masini la preturi diferit,e iti poti face o idée de ce valoreaza masina ta o mica avere si…”

“Pai da, valoreaza, pentru ca are jante din aluminiu, ABS, control al tractiunii, sistem de alarma, 10 airbag-uri, imobilizator, ESP, cadru de protectie. Nu am lovit-o niciodata iar de rulat am rulat-o doar afara. Mai e si inmatriculata si este EURO5!”

“Da, stiu, are si oglinzi electrice si ionizate, inchidere centrala, torpedo refrigerant (mai stii cand am dosit berile alea?!), scaune cu incalzire, comenzi cu actionare rapida pe volan si as mai continua!”

“Nu-ti raci degeaba gurita aia faina! Stiu eu ce masina am, da? Ups, stai, ca am luat o groapa si… Ce ziceai de berile alea?”

“Lasa berile si fii atenta! Este foarte important sa realizezi si cateva fotografii reusite cu masina ta, din toate unghiurile, interior/exterior, la orice rezolutie, intrucat programul site-ului le va redimensiona corespunzator astfel incat sa fie incarcate si accesate foarte usor si la viteza buna! Si gandeste-te serios la prêt! Nu poti jongla cu preturile auto! Dar piesele? Ai ceva schimbat la ea sau reconditionat? Vreau sa stiu ca ai piese auto in cea mai buna stare, perfecta as prefera!

“Auzi… eu sunt acum in cea mai buna stare… m-ai vinde si pe mine pe autovit.ro? Sau functioneaza doar sintagma: „Masina? Nu vinde/nu cumpara pana nu ai intrat pe autovit.ro”?

“Nu se incurca autovit cu tine! Hai, spune, dam un anunt auto? Fac pozele? Ti-l compun eu? Scriu proprietatile? Imi dai cartea masinii sa notez detaliile?”

“Stai! Auzi… tu chiar zici sa o vand?”

“Vinde-o, sincer! Iti sta mai bine pe bicicleta decat la volan! Si apoi, site-ul asta e specializat pe asa ceva (pe langa piese – dezmembrari, utilaje agricole , stiu cum se invarte roata in industria asta, cat de importanta este o masina buna la un pret bun si tot de la ei iti poti cumpara apoi alta masinuta, cand te saturi de doua roti!”

“Atunci adio, cartier imbacsit, bun venit munte si aer curat! Stii la ce ma gandeam? Alo! …Hei! Mai esti acolo? Mama lui de semnal! Te pup, draga prietena! Ne vedem pe autovit.ro!”

articol scris pentru blogalinitiative.ro

sursa foto: www.autovit.ro

 

Lasă un răspuns

