Din dragoste pentru el

Vaietul Ambulantei si mai ales glasul iubit de langa mine ma trezira din visare si tresarii. Palid, incercanat, crispat din cauza durerii dar totusi cu zambetul pe buze, sotul meu intreba:

“Zi-mi totusi, chiar daca ma aflu intins pe targa asta nenorocita de bolnav: ce mi-ai cumparat de ziua mea?”

Il privii trista, constienta ca mana pe care i-o tineam cu putere nu-mi putea intoarce stransoarea:

“Lasa, fa-te bine si vorbim apoi”, rostii stins.

Si mi-am intors din nou privirile spre geam, de teama ca voi izbucni in plans. Priveam trecatorii zgribuliti de frig pe o ploaie marunta, mocaneasca, plimbandu-se tacuti si infrigurati sub un cer plumburiu, cu mainile adanc infipte in buzunare, morocanosi ca mine, tristi tot ca mine si zoriti spre destinatii necunoscute… tot ca mine.

“Adela, pentru mine este foarte important sa ramai puternica. Lumea nu s-a terminat. Nu se va termina nici macar daca noi am dori asta. Fiecare merge mai departe cu iubirile lui, cu visele, planurile si amintirile sale…”

“Nu mai vorbi asa, auzi?! Sa nu mai aud filosofie! Sunt tanara, simt si iubesc! Nu ma lua pe mine cu de-astea! Eu simt prin toti porii fiintei mele!”

M-as fi ridicat in picioare, dar plafonul scund al masinii nu-mi permitea. Paramedicul ma privi mustrator. M-am prefacut ca nu-l vad si mi-am continuat discursul rastit:

“Ti-am luat o Toyota Avensis! Noul model de Toyota Avensis! Si nu-mi pasa daca nu-ti place sau nu o vrei, eu te vreau langa mine si tot ce conteaza este sa te intorci cu mine acasa, pe picioarele tale!”

Si izbucnii in sfarsit in plans. Lacrimile binefacatoare venira si, imediat ce s-a vazut deschis, suvoiul nu se mai opri. Paramedicul imi intinse tacut un servetel fara a ma privi. Imi suflai nasul si continuai suspinand:

“Ai zis ca vrei o masina cu emisii de noxe aproape de zero, pentru ca tu esti iubitor de natura si abia te-am convins sa iti arunci bicicleta veche. Este un model la a carui proiectare ingineri cu minte deschisa au inlaturat substantele grele sau periculoase precum cromul. Apoi ai zis ca vrei o masina care sa fie… ca mine. Fina, eleganta, cu linii armonioase si curbe atragatoare. Interior bogat (ai zis ca si viata mea interioara e probabil tot ca genul asta de masina, frumoasa pe exterior dar si mai frumoasa pe dinauntru)… Si mai stiam ca vrei o masina la care sa iti faca o reala placere sa te uiti, asa cum ma privesti doar pe mine”, terminai eu zambind printre lacrimi.

“Mi-ai luat o Toyota?” intreba neincrezator iubitul meu.

Paramedicul ma privi cu asprime si ma gandii ca nu e bine sa-l tulbur si mai mult pe bolnav. De aceea incheiai:

“Te asteapta acasa. Este tare frumoasa, ideala, asa cum ziceai ca sunt eu… Mi-e teama doar ca nu ma vei iubi ca inainte, atat este de sofisticata si… perfecta.”

Cu aceeasi paloare si ochi incercanati, iubitul meu imi stranse de asta data mana cu putere si-mi spuse, pastrandu-si pe fata acelasi zambet fermecator dintotdeauna:

“Esti minunata. Pastreaz-o tu in cazul asta. Eu vreau o bicicleta noua, cu 14 viteze, asemanatoare celei vechi. Aceasta Toyota Avensis de care zici tu ti se potriveste tie mult mai bine decat mie. Esti o persoana cu adevarat deosebita daca te-ai gandit la toate detaliile astea doar pentru mine dar… eu cred ca te defineste mult mai bine pe tine.” Si imi mangaie obrazul cu mana rece. “Te rog, pastreaz-o, voi fi mult mai fericit atunci. Si iti multumesc din suflet ca esti alaturi de mine. Ramai aici, asa cum ai facut-o mereu.”

Imi apasai mana pe mana lui, surprinsa dar fericita:

“Iti cumpar ce bicicleta vrei… numai sa te faci bine si sa-mi promiti ca nu iti vei mai rupe piciorul.”

Paramedicul isi sterse pe furis o lacrima:

“Stati linistita, totul va fi bine… Ii veti putea cumpara oricate biciclete va dori dar trebuie sa ajungem sa punem gipsul ala azi… altfel va ramane tot la Toyota.”

Articol scris pentru SuperBlog 2012

Sursa foto: www.toyota.ro

Sursa video: www.youtube.com

Un gând despre „Din dragoste pentru el

  1. Pingback: Despre Îngeri

Lasă un răspuns

