Ce ti-e si cu branza asta!

Vocea tatalui tuna suparata:

“Intra!”

In camera puternic luminata intra un tinerel inalt, subtire de iti era teama ca il ia vantul, palid, timid, cu mainile in buzunare. Adulmeca aerul inmiresmat, salivand la vederea unor carnati cu branza si mamaliguta, faine bucate aburind pe masa.

“Scoate mainile de acolo cand vii la mine! Le tii in buzunare ca-n branza! Si spune: tu esti ala care o vrea pe fata mea?”

In fata unei asemenea manifestari de energie, personalitate si decibeli adunati intr-o singura voce, tinerelul intinse mana pierdut, intr-o incercare disperata de a-si recupera demnitatea:

“Buna seara. Eu sunt Tom, din satul alaturat. O iubesc cu pasiune pe fata dumneavoastra si m-am gandit ca poate…”

“Poate ce, ma? Tu esti Tom? Tu crezi ca-mi dau eu fata dupa un TOM? Dar hai sa-ti dau o sansa: oi ai?”

“Am una, sa traiti, e tare cuminte si sta la muls. Facem la branza…”

Branza e cadavrul laptelui. Vaci tii?”

“Vaci nu, domnule, noi suntem cu caii!”

“Casa e a ta?”

“E a bunicilor mei si..”

“Si traiesc astia?”

“Traiesc, tine-i Dumnezeu!”

“Si atunci unde va sta fata mea, ma? Hmmm…” si se trase de barba lunga, suparat. “Scoala ai?”

“Am, cum sa nu, liceul silvic si…”

“De parca ai fi facut mare branza! Aia-i zero, ma! Carti publicate ai?”

“Ce sa am?”

“Cont in banca? Un card, ceva? Economii, terenuri, o livada, ceva porci…ai, ma?”

“Nu am, sa traiti, dar sunt foarte muncitor si serios!”

“Ma, sa te pun eu langa fata mea care are scoala, avere, e frumoasa si luminata ar insemna sa astup gaura unui soarece cu branza si cascaval! Ai manca-o toata, ma, cu toata averea! Si ce se alege, ma, de ea? Va stiu eu pe toti astia purtatori de nadragi! Umblati din branza-n branza si apoi vreti fete cuminti! Stii ce, baiete? Prieteni, prieteni, dar branza asta dulce si proaspata e pe bani multi! Asa ca vino matale cu ceva concret data viitoare daca o vrei pe fiica-mea! Si mai lasa-ma cu aerele tale, ca esti muncitor, serios si alte alea. Fii, ma, barbat! Scapa de branza din atitudinea ta si nu vei mai mirosi asa urat! Vino-ti in fire! Valea!”

“Domnule, am o sansa sa repar ce am stricat. Vaci nu am, livada nu, terenuri nici alea, in casa stau bunicii, dar am castigat un bilet la LOTO, desi nu sunt un fan al loteriei!”

“Daaaa… stati la coada ca la branza, puturosilor! Poate-poate castigati ceva! Va arat eu voua, astora care nici cutitul pentru branza nu-l scot de lene! Cat ai luat?”

“Cam doua milioane…”

“Si cu asta vii tu la fata mea? Ca am crescut-o dintr-un bot de carne!”

“…de Euro, domnule, ma iertati! Doua milioane.”

“Si pana acuma n-ai luat-o ma, acasa? Pai ma faci sa pierd bunatate de vreme asa, ma? Intindeti-o amandoi!”

Articol scris pentru SuperBlog 2012

Foto1: www.hdbitz.com

Foto2: www.mondobizzarocinema.blogspot.com

Foto3: http://www.delaco.ro

2 gânduri despre „Ce ti-e si cu branza asta!

Lasă un răspuns

