Fantana cu vise si baiatul cu hainuta mov

fantanaObisnuiam sa-l privesc pe furis in timp ce, zgribulita si cu mainile infipte adanc in buzunare, treceam in goana strada in drum spre serviciu. Inca de la primele ore ale diminetii, sub un ger grozav de aspru, micutul statea pe o piatra uriasa pe trotuar, palid si trist, imbracat in saracacioasa lui hainuta mov, cu capul adus intre umeri, cu o manuta intinsa intr-o rugaciune muta a disperarii si cu cealalta incercand sa-si acopere o ureche care il sacaia de multa vreme si care, inghetata si rosie, ii dadea serioase batai de cap.

Povestea acestui copil am aflat-o chiar de la el. Mama sa, plecata de luni de zile in strainatate sa munceasca, lasase in urma cu sufletel plin de amaraciune, care avea nevoie de toata dragostea pe care numai o mama o putea da. Avea cinci anisori si stia o multime de poezii si cantece pe care mi le spusese pe nerasuflate, mecanic, cu o jumatate de zambet prefacut pe fata, rod al practicarii cersitului de atata amar de vreme, fiind dispus sa imi cante si sa recite pentru un banut cat de mic, pentru o felie de cozonac cat de subtire sau o paine cat de veche.

Imi placea sa vad zambetul pe fata acestui copilas si ma gandeam la cum percepe el sarbatorile de iarna, atunci cand tot ce are de Craciun sunt un tata alcoolic, o mama plecata departe robind prin straini, un caine la fel de flamand ca si el si o casa rece si goala, neprimitoare ca bratele saraciei in care traiau cu totii.

In piata principala a orasului trona o fantana arteziana superba, genul de fantana care te duce cu gandul la dorinte mute, la inimi pline de speranta sau la priviri rugatoare si maini impreunate… genul acela de fantana veche, fara pretentii arhitecturale dar care mie imi dadea senzatia unei magii…

Cu doua saptamani inainte de Craciun, dupa ce am daruit doi banuti micutului cersetor (tusea, era parca mai slab si mai trist, dar cu acelasi zambet prefacut pe fata, fortat intr-o disperare pe care copiii nu stiu sa o ascunda), am mers direct in piata si am aruncat al treilea banut in fantana cu vise… Si mi-am dorit din tot sufletul ca fericirea si iubirea sa poposeasca si in casa acelui baietas…

fan1Am plecat acasa in fuga si m-am intors a doua zi dis de dimineata spre a vedea daca micutul si-a facut aparitia si daca are vesti. Dar nu a mai venit. L-am zarit intamplator pe tata, buimac prizonier al aburilor vinului, dar nu am apucat sa il intreb despre baiat. Mi-a aruncat doar o privire disperata, deznadajduita, aproape dusmanoasa, dupa care s-a facut nevazut.

Am ramas trista in mijlocul strazii, intrebandu-ma ce s-a intamplat cu micutul si daca nu cumva a…

Se apropia Ajunul Craciunului si eu tot mai dadeam pe la fantana cu vise si tot ma rugam pentru sanatatea micutului. In fiecare zi il intalneam pe tatal care, cu flori in mana, se indrepta spre marginea orasului…. Si inlemneam de spaima, de durere, innebunita de nesiguranta, dorindu-mi doar ca baietelul cu haina mov sa fie sanatos.

In Ajun m-am grabit spre ultima mea zi de munca din an si am trecut de locul unde piatra uriasa, veche si roasa, trona singura in mijlocul trotuarului intesat de lume, fara un trup de copilas care sa odihneasca acolo…

Am simtit cum ma podidesc lacrimile si am plans pana la serviciu… Toata ziua nu am fost om, am simtit cum se rupe ceva in mine si am fugit ca urmarita de vise negre catre fantana cu vise din centru. Acolo apa mi-a fost martor al durerii, imi arunca inapoi chipul unei straine si simteam ca ma doare toata fiinta mea!!!

dreamsV-a cazut ceva…” soptii un glas in spatele meu.

Am tresarit puternic si m-am intors brusc. Copilasul cu haina mov statea in fata mea, drept, serios, cu o caciulita alba pe cap, tinand in mana un portofel.

“E al dumneavoastra?’

Am simtit ca nu am glas si doar am dat din cap.

Baietelul s-a indepartat o clipa si s-a intors din nou spre mine:

“Va multumesc pentru dorinta! Mami s-a intors si stiu ca doar dumneavoastra v-ati rugat aici pentru mine. Doar dumneavoastra din toata lumea!…”

Articol scris pentru blogalinitiative.ro si piatraonline.ro

foto 1,2: www.piatraonline.ro

foto 3: www.dreamstime.com

2 gânduri despre „Fantana cu vise si baiatul cu hainuta mov

Lasă un răspuns

