Filarmonica de Stat Arad si o seara de balet sau „Hrana pentru minte si suflet”

DSC07853Azi nu am chef sa fiu obiectiva. De fapt sunt foarte rar asa cum trebuie sa fie un jurnalist adevarat dar azi nu sunt unul din cei adevarati, sunt unul din cei care gandesc cu inima, cu tot sufletul si care-si lasa intreaga fiinta sa judece, fara aprobarea mintii si a ratiunii…

Am fost la un spectacol de balet. Nu am vazut eu multe spectacole de acest gen la viata mea dar a fost suficient numai unul, bine pus in scena, bine acompaniat si asezonat cu aplauze minute in sir pentru a-mi da seama cat imi lipseste o asemenea hrana. Cat ne lipseste noua, tuturor celor care macar o data am tresarit la un accord al unei viori, al unei harpe magice sau la semnul unui dirijor…

Filarmonica de Stat Arad a oferit aradenilor un spectacol de zile mari iar balerinii de la Opera Nationala din Timisoara au interpretat Lacul Lebedelor si Frumoasa Adormita pe acordurile unei muzici pe care numai aceasta orchestra o putea realiza.

Adulti si tineri deopotriva, copilasi sau pensionari au fost de fata la acest eveniment si nu a fost unul, chiar daca avea doar doi anisori, sa nu aplaude, sa nu se ridice in picioare sau sa nu traiasca cu sufletul si cu ochii intregul spectacol.

Incantata fiind de spectacolul de pe scena si delectandu-mi inima ascultand Orchestra Simfonica interpretand cu maiestrie, profesionalism si daruire arii deloc usoare, privirile mi-au fost atrase de sala imensa, superba prin arhitectura si vechime si am tresarit puternic. Cum se poate ca aceasta minunata sala, cuib al tuturor actelor de cultura care hranesc spiritual un intreg judet si care a dat lumii atatea talente muzicale recunoscute, sa nu se bucure de o reala apreciere din partea celor care o administreaza?

Cautand cu infrigurare pe site-ul Filarmonicii de Stat Arad, am gasit cateva submeniuri care m-au intrigat. La “Sponsorizari si donatii” am avut neplacuta surpriza sa constat existenta unui… spatiu gol. Adica nu exista sponsorizari si nici la donatii nu s-au prea inghesuit iubitorii de arta si frumos. Sau cel putin aceste informatii nu sunt consemnate pe site. Sala nu a mai fost renovata de foarte multa vreme iar scaunele originale au fost scoase, locul lor luandu-l banalele scaune office, deloc prezentabile, pe care sunt lipite hartii cu numere. Pai unde suntem? La birou, ascultandu-l pe seful cum canta? Nu, suntem intr-o institutie de cultura si nu una oarecare ci chiar la Palatul Cultural al municipiului Arad.

Sunt cu atat mai contrariata cu cat publicul in seara de balet a fost unul numeros iar aprecierile la nivel inalt. Sa ne limitam doar la atat? Sa aplaudam si sa plecam?

Pacat ca atata cultura se duce pe sambetei intr-o era cand avem atata nevoie de o asemenea hrana, de factura sanatoasa, care sa ne fereasca de ispitele unei muzici de calitate indoielnica!…

Foto: arhiva personala

DSC07812 DSC07825 DSC07826 DSC07827 DSC07828 DSC07829 DSC07830 DSC07834 DSC07835 DSC07836 DSC07846 DSC07851 DSC07853

Lasă un răspuns

