O vizita neasteptata

mother-and-child-detail-from-the-three-ages-of-woman-c-1905-gustave-klimt1De cate ori nu am zarit in ochii mamei mele lacrimi mari cazand pe-obraji, cand ii recitam poezia ei preferata, „Cantec pentru mama”, de Virgil Carianopol! De cate ori nu am privit-o ca pe o icoana si chiar si azi, la maturitate, nu vad de ce as privi-o altfel…

„Tare necajita ai fost, mama
Iarna, vara, orice timp trecand
Cat era de frig sau de caldura,
Tot desculta te-am vazut umbland.

Atat de calda, de calma, blanda si dulce imi parea cand, in visele mele de copil si in capsorul meu nestiutor, o vedeam ca pe  lumina binecuvantata, trimisa de undeva de sus, pentru a ne face pe noi copiii, fericiti…

Si zgatia dulce de fata a crescut. Nu seman deloc cu ea, oricat m-as fi straduit. Ea, serioasa si calma, eu nebunatica si impulsiva. Ea iubitoare si deschisa, comuncativa si cu prieteni multi, eu pretentioasa, selectiva pana la sange si cu un cerc foarte restrans de prieteni dispusi sa inchida ochii si sa reziste stoic toanelor mele. Ea in tinute cuminti, eu atrasa de piese vestimentare atragatoare, scumpe si de calitate exceptionala…

Imi zicea buna mea mama: „Fii prietena si cu cel de jos dar si cu seful. Fii buna cu cei saraci si deschide-ti inima si catre cei avuti. Iubeste-i pe toti deopotriva si nu te increde… Pune-i pe ceilalti mai presus de tine si iubeste-te prin ei…”

Bleah! Cum sa fac asta? Atunci toate distractiile lumii mi-ar ramane straine! As inseamna astfel sa imi petrec zilele frumoase ale tineretii cu oameni cu care nu am nimic in comun, ar insemna sa fac acte de caritate plictisitoare tot timpul in detrimentul meu, barbatii frumosi sa-mi ramana straini iar bijuteriile-unicat sa le aiba altele! Asta nu! Am muncit pe rupte, i-am dat la o parte pe ceilalti, mi-am atins scopurile si am avut ce mi-am dorit: barbati frumosi, bijuterii, iesiri in oras, tot tacamul! Prieteni scumpi. Bogati. Dubiosi dar bogati. De ce sa ma intereseze conceptia lor despre viata? Imi ajungea daca stiau ce cluburi de fite au mai aparut in oras sau ce se poarta luna asta in lume!

Cu o umbra de vinovatie in suflet faceam toate acestea, gandindu-ma tot timpul la icoana mea: ce-ar zice mama, ce-ar face mama, cu ce s-ar imbraca mama… dar nu stiu cum se face ca tot caracterul meu nabadaios si dificil iesea invingator!

L1625Si am decis sa ma cumintesc. Am rarit-o cu iesirile, le-am zambit portarului si cersetoarei din colt, nu mi-am mai cumparat chiar cele mai scumpe body-uri din magazin si nici nu mi-am mai etalat posetele noi. Am hotarat chiar ca si iubitul merita sa fie fericit macar o zi si sa beneficieze de pe urma domolirii spiritului meu…

Drept urmare, urmand povata mamei, mi-am achizitionat o tinuta Freesia Fresh de la Jolidon, am dat o tura prin saloanele de cosmetica si coafura si iata-ma imbracata (pardon, mai mult goala), asteptandu-mi cu un pahar de sampanie iubitul sa ajunga acasa la fix.

La fix a ajuns, dar nu doar el. A intrat in casa in o liota de barbati, galagiosi ca o ceata de copilasi iesiti la sanius. Caci am inghetat cand i-am vazut pe toti in pragul usii, holbandu-se la mine asa cum stateam intinsa pe canapeaua din living. Am intepenit atat de tare incat mana mi s-a inclestat pe pahar, picioarele au refuzat sa se miste iar decolteul s-a incapatanat sa iasa in evidenta, atat de zgomotos respiram!

Icoana mea imi striga in gand: „Acopera-te! Misca in dormitor! Imbraca-te!”

Firea mea nestatornica insa refuza sa asculte: „Uite cum se uita barbatii astia la tine, ca la un trofeu ravnit! Ce ar insemna sa pleci acum, in toiul distractiei? Mama ta vrea discretie? Pai… la ce bun daca nu vede nimeni cat de perfecta esti?”

surprised-man-thumb15848600Si m-am ridicat cu miscari studiate, incete si am pus paharul pe masa , timp in care nu i-am slabit pe niciunul din ochi. Pareau hipnotizati. Chiar si iubitul meu se uita cu o mie de ochi la tinuta mea, la picioarele lungi, la buzele rosii, senzuale, la parul revarsat in cascade pe umeri, la… tot. Cum sa plec acum, cand eram mai admirata, mai dorita, mai frumoasa?

„Va servesc cu ceva?”

Nici nu au indraznit sa raspunda. Doar iubitul meu a ingaimat:

„Draga, acesta este Nelu, electricianul, apoi Gica, instalatorul si Sile, gazarul. Eu zic sa te imbraci, ca astia au venit sa ne taie lumina, apa, gazul… Ai uitat sa le platesti…”

Articol scris pentru Spring SuperBlog 2013 si Jolidon

Foto1: www.wendiegoneferal.com

Foto 2: http://www.jolidon.ro

foto 3: http://www.dreamstime.com

 

 

Lasă un răspuns

