Un politist bun

imagesAu fost adusi la sectie intr-o zi ploioasa, mohorata si trista ca si sufletele lor. Ca ceata rece si neprimitoare in care le era invaluita acum inimioara. Erau frati, o fetita si un baietel care nu apucasera inca sa paseasca in lume cu amandoua picioarele dar care se luasera la tranta cu viata cu amandoua mainile. Nu apucasera sa vada lumina, nu cunoscusera implinirea, fericirea decat asa cum o percep doi copilasi de opt anisori. Parasisera un cuib parintesc atat de caldut si frumos incat li se rupea inima la vederea cladirii inalte, cenusii, care se ivise in fata ochilor si in care fusesera invitati, fara prea multe menajamente, sa intre…

Ii intampinase in prag o femeie inalta, oachesa, cu umeri lati, imbracata in uniforma si  mirosind a fum de tigara. Ceea ce copilasii detestau…

In biroul  in care fusesera lasati timp de doua ore era tare frig si micutii se stransesera  unul intr-altul, cautand un pic de caldura… caldura aceea pe care o regaseau acum doar intre ei, pentru ca aceea, UNICA, disparuse. Nu se stie pentru cata vreme.

Raspundeau la intrebari tematori, cu ochii mariti de spaima, dar cu voci cristaline, calme si precise. Priveau intruna spre usa, asteptand parca sa intre o adiere proaspata si calda de… dragoste. Se tineau de mana si din cand in cand se mangaiau de parca arfi vrut sa se convinga ca celalalt nu plecase, ca era inca langa el…

Politistul ii intreba aspru:

„Cu ce se ocupa tatal vostru?

„E muncitor  la fabrica de ace.”

„El v-a invatat sa furati?”

Fetita se ridica indignata:

„Tati nu e asa, sa stii! Tati e bun cu noi, ne face de mancare, ne duce la scoala, face lectii cu noi si ne invata sa fim curati.”

Politistul ridica vocea.

„Dar sa fiti cinstiti nu va invata?”

Baietelul tacu. Fetita continua cu demnitate:

Singer-Talent-3321-300x300„Noi suntem altfel. Noi nu vrem sa traim asa. Noi vrem sa invatam pentru a reusi. Nu vrem sa fim saraci. Vrem doar sa traim frumos. Sa invatam la scoli bune, sa avem hainute curate si prieteni. Iar din magazin vroiam sa furam pentru a face un cadou…”

„Cadouri facute din furt, hai? Ceapa voastra de golani!…”

„Nu suntem golani”, continua fetita pe acelasi ton. „Suntem doi copii care isi ajuta tatal sa o scoata la capat. Dumneata ai oua la micul dejun? Noi nu avem, doar slanina cu ceapa. Dumneata cred ca ai o friptura in farfurie macar o data pe saptamana. Noi avem doar paste cu zahar. Si sunt sigura ca sotia dumitale iti cumpara haine de la magazinele cele mari. Noua ni le face tati…”

„Asa… si?”

„Tati croieste, are o masina de cusut veche pe care se incapataneaza sa o pastreze pentru ca a fost a lui mami. Si a invatat de la ea sa coasa. Stii dumneata sa cosi? Stii sa tivesti, sa surfilezi si sa croiesti un tipar? Nu, dumneata ai centre din alea care fac totul…”

„De unde stii tu asta?”

„Stiu”, spuse fetita sincera, „pentru ca noi nu avem. Noi suntem saraci dar ne bucuram de orice. Dumneata te bucuri cand prinzi doi copii ca noi ca fura portofele pentru a strange bani..”

singer1

„Uimeste-ma, fetito, si spune-mi pentru ce ii strangi? Poate mi se face mila si te ajut!’spuse  batjocoritor politistul.

Barbia fetitei incepu sa tremure. Se vedea ca face eforturi sa continue si ca firea ei curajoasa o indemna sa spuna dar buzele se incapatanau sa se stranga intr-o amara durere…

Baiatul se ridica.

„Tati se chinuie sa ne imbrace. Si ne-am saturat sa purtam haine peticite. Cautam si noi ceva promotii electrocasnice de care sa profitam si sa-i cumparam tatei o masina ca lumea. Una care sa nu se strice de fiecare data cand tati are de cusut o haina mai groasa. Au aparut unele noi, adevarate calculatoare… Au si afisaj, se baga in priza, setezi rogramul pe care il doresti si lasi masina sa faca treaba…”

„De unde stii tu toate astea?”

„Am intrat pe ascuns  in calculatorul din cancelaria scolii si am cautat un …”

„Deci tot un hot!”

„Da, tot un hot care nu are acasa asa ceva si este nevoit sa fure informatii pe furis… Dumneata ai calculator acasa? Eu nu am.”

„Nu te mai plange. Spune mai departe.”

„Asa. Si eu si surioara mea ne-am gandit sa strangem banii astia. Am vazut o masina de cusut frumoasa, puternica si desteapta care l-ar ajuta pe tati mult.”

„…si pe mine si mai mult”, continua fetita. Vreau si eu sa invat sa croiesc, ca mami…” si barbia incepu din nou sa-i tremure. „Pentru ca mami era cea mai desteapta, cea mai buna si cea mai dulce si ne facea hainute atat de frumoase…”

Vocea i se franse si incepu sa planga de-a binelea. Politistul paru incurcat.

„Unde ati gasit, mai, copii, masina din asta?”

Copiii il privira plini de speranta.

„Sa stiti ca nu vrem una de ocazie, vrem una noua, e foarte scumpa dar preferam sa mancam in continuare slanina cu ceapa si sa-i cumparam tatei o masina de cusut Singer. Daca ne ajutati, noi ne multumim cu una, traditionala, care ne va ajuta foarte mult in casa. Ea se numeste „Mademoiselle”  (asa obisnuia tata sa-i zica mamei, „mademoiselle”) si are sapte tipuri de cusaturi…

„Mai, dar voi chiar stiti despre ce vorbiti!” spuse induiosat politistul…

„Da, nene, stim, v-am spus doar ca mama era…”

logo_marketonline_mic„Da, stiu, buna, frumoasa si dulce. Luati banii astia si intindeti-o! Si sa nu va mai prind ca furati! Vreau doar sa veniti pe la mine din cand in cand sa-mi spuneti ce mai faceti, cum o duceti. Sunt si eu tata, am si eu doua fete cucuiete care ma iubesc si pentru care as face orice. Stiti ce au facut ele intr-o zi? Au furat pentru mine. Mi-au luat din haina 50 de lei sa-mi cumpere un ceas… Mai, copii, lucrurile astea nu sunt pentru voi! Voi trebuie sa va pastrati copilaria, nu sa duceti poveri asa de grele. Si, mai ales, sa nu furati. Spuneti deschis si sincer ce vreti sa faceti, aveti curaj si incercati! Nu toti oamenii sunt rai si nu toti sunt saraci! Si, mai ales, sa nu va fie rusine de saracie. Prefer o slanina cu ceapa intr-un camin cald decat o cina imbelsugata la o masa rece…Hai, duceti-va, ca m-ati impresionat! Ce-s eu, polistist sau mamaliga?!”

Articol scris pentru Spring SuperBlog 2013

Foto 1: http://www.automated-health.com

Foto 2,3,4: www.marketonline.ro

 

5 gânduri despre „Un politist bun

  1. Si eu particip la concursul Spring SuperBlog 2013, cu toate acestea nu pot sa ma abtin sa-ti spun felicitari pentru scrierea de mai sus. Esti foarte talentata. Succes mai departe. Chiar o sa-ti tin pumnii.

  2. foarte bună întorsătura de la final… 🙂 chiar și fetele care aveau bani furau… cu atat mai mult cei fără… pentru că nu o făceau din lipsă, ci din plăcerea de a face surprize… 🙂
    m-am delectat.

  3. Pingback: Superblog | Etapa 6. Singer… O pasiune cu traditie

Lasă un răspuns

