Vanzatorul de fantezii

banner-categorie-29-nov

Examenul mi s-a parut greu, mult prea greu pentru nervii mei destul de incercati in ultima perioada. Eram atat de incordata incat numai un shopping adevarat ma putea pune pe picioare. Eram insa derutata: incotro s-o apuc? Magazinele mari si luxoase erau destul de departe de casa, buticurile cu marfa de calitate indoielnica isi etalau marfurile sintetice chiar langa blocul meu iar hypermarketurile ieseau din discutie. Nu-mi place aglomeratia. Iata-ma deci luand la pas calea catre magazinele mele preferate din centru.

Ploua. O vreme atat de trista incat imi strecura, picatura cu picatura, depresie in sange. Cu pasi hotarati am intrat. La vederea vanzatorul tanar si chipes am inlemnit: cum sa ii cer un sutien sau un chilot sau cum sa-l fac sa inteleaga ca vreau ceva anti-depresie? Doamne, ce incurcatura!

Inainte sa bat in retragere, vanzatorul, amabil si saritor, imi spuse:

“Un sutien, ceva? O culoare ca focul sau o tinuta lejera de dormitor pentru seri linistite?”

Am inlemnit de spaima. Cum sa-i zic? Na! Da’ las’ca-l pun eu cu botul pe labe pe indraznet!

“O tinuta anti-stres ai?”

Vizibil surprins, tanarul vanzator de neglige-uri incerca sa-si revina:

F1652I“V-as oferi un o cina usoara, un vin bun si un desert cu multa frisca. Si o seara superba, la gura sobei, dupa. Eventual un film bun. O comedie sau o poveste de dragoste cu final fericit.”

Hmm… imi zic in sinea mea, se pricepe baiatul la replici. Sa vedem daca il tin puterile in continuare.

“Imi pari destul de inaintat in varsta, as prefera carne frageda. Cel mult 25 de ani…”

“Cred ca o asemenea carne ori deja miroase, ori este gustata de mai multe… consumatoare. Va recomand magica varsta de 30-35 de ani, cand principiul dupa care ne ghidam in selectare are la baza idei sanatoase si solide pentru cel putin 40-45 de ani…”

“Cam mult, prefer o aventura pasionala de cateva nopti in detrimentul unei vieti petrecute langa telefon sau stand la cratita.”

“Munca la cratita se poate imparti si se poate dovedi foarte interesanta. De pilda, spaghetele se pregatesc cel mai bine la patru maini. Iar o salata delicioasa cu piept de pui si hrisca are cel mai mare succes cand este gustata de doua guri, intre doua priviri galese aruncate peste aceeasi masa…”

“Spaghetele cele mai bune sa gasesc in oras, la Ambassador, replicai acida. Iar eu vreau doar o pereche de bikini…”, ma dadui eu batuta.

“Putem renunta la bikini, daca doriti…”

“Nu fii obraznic!”, rosii eu.

tumblr_mk7z5zgskT1rit24eo1_1280

“Am vrut sa spun ca putem renunta la bikini in favoarea unui set de maiou cu chilot, foarte confortabile dupa o zi de munca grea si stres… Si poate un costum de baie in culori calde si totusi indraznete? Un imprimeu care aminteste de nisipul pietros de pe malul Bosforului?” zambi irezistibil vanzatorul.

Coplesita de atatea informatii pe care cu greu iti puteai imagina ca le gasesti la un comerciant de desuuri, m-am sprijinit de tejghea, de parca toata energia mi se scursese si ramasei vlaguita atat fizic cat si din lipsa de replici spirituale.

“Vreau doar niste bikini”, soptii eu.

“Cu toate acestea”, continua nestingherit vanzatorul de placeri vinovate, “un costum de baie taiat cum trebuie poate dezveli un corp bine facut (ca al dumneavoastra, as indrazni sa spun) suficient cat sa lase loc si imaginatiei. Si, daca esti un barbat inteligent, vei sti sa gasesti, cu ajutorul indiciilor, fericirea ascunsa.”

“Vreau Istanbulul, dar nu acum. Da-mi doar chilotii aia…”

“Insulele din jurul uriasei metropole turcesti pot reprezenta un teren de vanatoare exceptional, daca stii sa pui problema. In acest caz, daca stii sa porti costumul. Rozul cald si imprimeul te pot proiecta direct pe malul apei vestita pentru racoarea sa dar si pentru limpezimea care ti se desfasoara in fata ochilor prin mii si mii de nuante de albastru si azuriu… Pana atunci, poftiti bikini. Sunt de o calitate ireprosabila si, de nu ar fi sagetile pe care le aruncati din ochii de smarald, as mai spune cate ceva. Dar asa, poftiti bonul, lenjeria si… sa le purtati sanatoasa!”

logo

Si se intoarse cu spatele, aproape suparat. Uimita de brutalitatea gestului, apucai ce cumparasem si iesii.

Ploaia cadea de acum atat de deasa incat pe margine apa se formase siroaie si ameninta sa inunde trotuarul. Alegandu-mi cu grija pasii, ajunsei acasa si ma grabii sa ma retrag la caldura focului. Singuratatea din sufletul meu persista insa si zambii fara voie cand imi amintii conversatia cel putin ciudata avauta cu vanzatorul de vise de dormitor. Cu un pahar de vin alb in mana cantarii intreaga situatie.

Nu arata deloc rau, reflectai eu. Inalt, bine facut, cu tricoul mulat ascunzand o forta masculina periculoasa cat sa incite, acest individ care imi inchisese gura din cateva replici parea mult mai inteligent decat mine. Si ma irita faptul ca, desi ridicasem mandra din umeri, capitulasem jalnic. Ma atata déjà faptul ca nu avusesem ultimul cuvant, ca… of, mii de motive mi se incurcau déjà in cap! Luai o hotarare rapida si chemai curierul…

A doua zi m-am infiintat cu toata seriozitatea de care eram capabila in pragul usii magazinului. Individul nu mai parea suparat, dimpotriva. Afisa un calm déjà enervant si o siguranta de sine care ma infiora…

“E adevarat ca primesc o multime de invitatii mai mult sau mai putin discrete din partea doamnelor… si asta cam cate o jumatate de duzina pe zi. Dar sa primesc un colet cu mesaj clar si précis: “Ghici, unde plecam maine?” insemna doar ca am provocat de moarte o femeie ale carei gusturi la barbati sunt discutabile iar la lenjerie de dama… si mai discutabile. Ce sa fie atunci? Istanbulul? Vacanta perfecta?

“Care Istanbul?” zambii inocenta, fluturandu-mi genele.

B384U_5“Si ramane costumul, da? Este Pure Hapiness. Atunci las’ pe mine rezervarea biletelor, cazarea si tot restul. M-ai provocat, ma vei avea. De fiecare data trebuie sa ai grija ce-ti doresti, stimata domnisoara. Sau… doamna?

“Cum doresti, e chestiune de definitie. Sa intru atunci si sa-ti aleg si eu un costum de baie…” ranjii eu provocator.

“Nu e cazul. E pregatit de multa vreme. Te astept de-un veac. Te visez de multe nopti si te doresc de prea mult timp. Bine ai venit in inima mea, multumesc ploii ca te-a adus in magazin si ma felicit ca ti-am etalat frumusetea pe rafturile sufletului meu. Esti superba. Rece, ignoranta in materie de lenjerie si ingamfata. Dar superba in felul tau. Abia astept sa descopar pe harta sufletului tau secretele nestiute ale fiintei tale…”

Inghitii in sec.

Articol scris pentru Spring SuperBlog 2013

Foto: http://www.jolidon.ro, http://www.shop.jolidon.ro

Lasă un răspuns

