O bratara cu perle negre

br342Hotararea care avea sa-mi schimbe viata am luat-o intr-o zi mohorata de septembrie, rece si umeda ca tigla rosie de pe acoperisurile joase ale caselor…

Parea ca intreg Universul complota impotriva unei veri tarzii si Dumnezeu insusi adusese frigul si tristetea inca in vremea cand nu era loc decat de zambete vesele si soare mult. Mesajul de urgenta primit prin statie l-am receptionat in momentul imediat urmator primirii unui colet pe care il asteptam de ceva vreme si la care ma gandeam mereu cu drag.

O cerusem de sotie si imi oferise imensa bucurie de a accepta. Supriza consta tocmai in oferirea unei bratari cu perle pe care ea si-o dorise atat de mult si pe marginea careia discutasem aparent neinteresat. Imi zisese de magazinul online de bijuterii Cadourisiperle.ro si era atat de incantata sa-mi descrie cu lux de amantunte toate detaliile magazinului! Cu voce incarcata de emotie imi enumerase o multime de produse, bijuterii pe care se vedea pe sine insasi purtandu-le cu drag, asortate la diferite ocazii si la tinute diverse.

Era atat de fericita cand imi povestea de perle, preferatele ei, incat ma gandeam ca numai aceste minunatii o puteau incanta cu adevarat. Si, de ce sa nu spun drept, gelozia ma incerca un pic atunci cand, imaginandu-se in fata oglinzii si purtand acele mici bijuterii, DOAR acele bijuterii, se gandea ca este mai frumoasa, mai atractiva, mai eterica.

Se insela. Fiinta ei insasi radia de fericire in orice moment al zilei si numai un om slab se putea gandi la prostiile astea cu gelozia. Era de o vitalitate extraordinara, de o bucurie de a trai aproape ireala si nu putine erau momentele in care ma gandeam la strania ei personalitate, in contrast cu pasiunea pentru perlele negre.

cadourisiperle.ro

Pentru ca acestea erau favoritele ei. Perlele negre. Si de aceea hotarasem sa-i ofer drept cadou de logodna, din modestul meu salariu de politist, o bratara din perle negre la care ii era in ultima vreme gandul…

Soneria stridenta a telefonului ma trezi din reverie. Imi stersei cu greu zambetul de pe fata si ma concentrai. Trebuia sa ma prezint la locul accidentului. Distractia si dragostea mai tarziu. Puteau sa astepte.

Pana la locul tragediei a durat mult, mult prea mult decat eram dispus sa astept si am ajuns deja nervos. Jos, pe caldaram, zaceau doua trupuri inerte. Unul langa celalalt, de parca fusesera asezate intentionat, cei doi amorezi, victime ale unei tragice si imprudente depasiri neregulamentare, erau intorsi unul catre celalalt, aproape tinandu-se de mana. Asadar moartea ii surprinsese impreuna. Si poate asa au dorit sa se termine. Cine stie?

indexAbsent, am dat la o parte parul femeii si am incremenit.

Ceva ce amintea de fericirea mea de mai devreme se mai pastra inca pe fata mea destinsa dar gura mi se stranse, ochii ma durura, lacrimile ma invadara si ma retrasei.

Universul insusi plangea, Dumnezeu insusi adusese frigul mult prea devreme si ploaia incepuse sa rapaie abrupta, agresiva si galagioasa pe masini, pe acoperisurile de tigla rosie, pe cele doua trupuri  ingemanate si pe cele doua maini impreunate. Pe una din ele lucea slab o bratara din perle negre.

Si tot Universul a tot plans de atunci…

articol scris pentru blogawards.ro si cadourisiperle.ro

foto 1,2: http://www.cadourisiperle.ro

foto 3: http://www.98bowery.com

Lasă un răspuns

