Impacarea

farmec6Orice ar spune soacra-mea, sunt o fire impaciuitoare. Nu au trecut nici doua saptamani de la marele scandal casnic ca am si decis, la insistentele inculpatului si in urma hotararii luate de tribunalul suprem (constiinta mea), sa ma intorc. Sa-mi parasesc o mama in lacrimi si un catel trist si sa deschid hotarata usa apartamentului NOSTRU, cu gandul ferm de a incerca sa gasesc o cale de mijloc in cei patruzeci de metri patrati ai locuintei de la IV.

Acuzatul se odihnea. Nu se astepta atat de devreme la imensa fericire de a-i calca din nou pragul asa ca dormea fara nicio grija pe o parte, poluand fonic intreg palierul. L-am strigat si s-a intors pe partea cealalta asa ca m-am intors in living, unde am deschis laptopul sa mai scriu cate ceva. Cand in cele din urma si-a facut aparitia, sotul meu m-a impresionat extrem de neplacut. Cu parul valvoi si mirosind puternic a bautura, jumatatea sufletului meu a mijit ochii, parca nevenindu-i sa creada. Pana sa se dezmeticeasca complet, am preluat imediat comanda:

farmec3„La treaba! Nu am de gand sa stau in cocina asta. Mama nu m-a crescut ca sa traiesc in halul asta si nici nu am de gand sa-mi pierd parfumul prin duhorile ce misuna pe aici…”

Si am indicat cu un gest usor al capului directia in care erau, asezate pe mai multe rafturi, produsele de curatat.

„Le vreau gata pana diseara, vreau sa merg in club si nu ma pot imbraca in dezordinea asta.”

Sotul meu dadu sa se apropie.

„Nu ma atinge, n-ai niciun farmec si pe deasupra am unghiile facute iar parul mi-e in ordine, vin de la salon.  Vorbim mai tarziu. Hai, apuca-te de treaba!”

Mahmurul se sarpina de cateva ori in crestetul capului, nestiind parca incotro s-o ia. In cele din urma, cu gesturi care aratau ca orice miscare il face sa sufere, se indrepta cu pasi tarsiti spre dulap. Scoase solutia de curatat, un Nufar Verde geamuri si laveta, apuca un scaun si se urca sa curete geamurile. Continuai:

farmec5Si cand te gandesti ca ai facut atata scandal doar pentru ca am venit la cinci dimineata! Ce, o fata nu mai are voie sa se distreze? Ziceai mereu ca am sufletul tanar! Ei bine, sufletul asta al meu vrea sa traiasca, sa respire aer curat, sa iasa in decor cateodata! Vezi ca ti-a ramas o pata acolo, sterge bine. Si, cum ziceam, orasul imi ofera multe perspective, mai ales cand stii ce vrei. Hmmm… Si doar Paulina ma avertizase ca esti ingust la minte si ca nu te pot scoate nicaieri. Toata ziua la fotbal! Cu Gheorghe! Toata ziua la meci, toata ziua bere si toata ziua pierdere de vreme! Aragazul ala nu a mai fost spalat de zile intregi (vezi ca am cumparat Triumf Aragaz la un kil), balconul e varza, praful de pe mobila masoara deja doua degete iar frigiderul e gol! Nu mai zic de masina de spalat! Pun pariu ca nici nu mai stii s-o folosesti! Indicat ar fi sa-ti amintesti, ca eu nu am de gand sa dorm in asternuturi murdare! Si, fiindca veni vorba, eu dorm in living, da? Asa ca termina repede cu geamurile alea, ca vreau sa ma intind un pic! Ce-i cu darele alea de spuma? Freaca bine, nu-ti bate joc!

farmec2Ma oprii, de parca intreaga tirada ma obosise. Iubitul meu dadu sa zica ceva, dar il oprii cu un deget ridicat, aratand cu unghia perfect vopsita spre perdele:

„Nu te obosi. Stiu ce-ai vrea sa-mi spui. Vorbim mai tarziu despre cadouri. Deocamdata sunt suparata. Apuca de perdelele alea si da-le jos. Trebuie spalate… Si vezi ca si baia e murdara. Ti-am luat si un dezinfectant pentru baie. Nici nu vreau sa ma gandesc in ce mizerie a fost draga mea toaleta cat am lipsit. Ce vrei, asa e in viata. Nu ai terminat de facut curat undeva ca trebuie sa pleci…”

Si ramasei ganditoare, cu barbia in pumni.

Sotul meu deretica de zor si nu ma puteam opri sa nu mi-l imaginez… in pielea goala, purtand numai un sort si manusi de menaj. Chicoti fara sa vreau, gest la care iubitul meu incremeni. Mana ii ramase lipita pe geam in timp ce pe fata neincrezatoare indrazni sa aseze un zambet timid.

farmec4

„Nu ranji la mine, ca nu esti iertat asa de usor. Ma gandeam doar ca te-as inscrie la un concurs de curatenie pe zone, ai putea cu succes sa reprezinti Crisana… esti foarte bun la curatat geamuri si lustruit pardoseli. Se prea poate sa ai tu si alte talente dar eu, in cele cateva luni, nu am reusit sa le descopar. Ce vrei, intotdeauna am fost calculata… echilibrata… Si, orice ar spune soacra-mea, sunt impaciuitoare…”

articols cris pentru blogalinitiative.ro si farmec.ro

foto 1: http://www.dadsindistress.asn.au

foto 2, 3, 4,5: http://www.farmec.ro

 

 

Lasă un răspuns

