De la drpciv.ro la pdc.ro si de la incapatanare la sfatul mamei

pdc3Mama are mai intotdeauna dreptate. Si o zic cu toata sinceritatea de care un pusti incapatanat si orgolios de19 ani – adica un adolescent obisnuit – poate fi in stare.

In ziua aceea mama se opri in pragul usii, cu sprancenele incruntate. Se intrezarea o furtuna de care ma temeam de multa vreme si care nu a intarziat sa apara.

“Te-am chemat de zeci de ori, dar tot ai ezitat sa cobori. De ce, ma rog? Sunt totusi o mama moderna si am pretentia sa…”

Am oprit-o cu un gest, banuind ce discurs avea sa urmeze.

pdc2“Stiu, mama, vrei sa mi-o prezinti pe Corina, fata ai carei parinti “se plimba si acum, la batranete, tinandu-se de mana”. Stiu, e de familie buna, are har, e inteligenta si frumoasa, dar… ce sa-i faci? Feciorul tau are alte planuri!”

“Nu fii obraznic si sa stii ca nici sarcasmul nu te caracterizeaza, asa ca lasa-ma!”

Si se intoarse suparata cu spatele, neclintindu-se din prag. Incurcat, incercai sa dreg lucrurile:

“Stii doar ca nu imi plac intalnirile aranjate. Si mai stii ca sunt foarte suparat din cauza examenului auto pe care l-am ratat. De ce ma faci sa ma simt prost?”

pdc1“Bine ca te simti prost, ca prost din fire nu esti deloc. Si mai lasa-ma cu abureala asta de doi bani!”

Vizibil incantat de vocabularul mamei, am luat-o de dupa umeri si i-am soptit complice:

“Nu e abureala si sa stii ca imi place cum vorbesti. Pari si tu de pe planeta asta, nu ca atunci cand et vad citind cartile alea chinezesti… Uite, ca sa te impac, cobor cu tine sa bem o cafea…”

Livingul curat si pustiu imi dadu de gandit.

”Unde e mademoiselle?”

“Care mademoiselle?” uimirea mamei parea cat se poate de sincera. “Nu e vorba de nicio mademoiselle, ci de o discutie pe care vroiam sa o am cu tine si asta fara multitudinea de decibeli cu care ma intamplini cand intru in camera ta. Stiu ca esti suparat. Si stiu ca nu ti place sa te dadacesc asa ca m-am gandit sa-ti fac o surpriza. Intra pe pdc.ro si vei gasi acolo tot ce ai nevoie. Consulatii online, chestionare, reguli de urmat dar si exceptii, simulari de examen, tot ce ai nevoie pentru a te putea prezenta pregatit la examenul auto. Pe care cu siguranta nu il vei mai rata data viitoare. Cu atat mai mult cu cat eu am incredere in astia de la Permisul de Conducere.”

“Parca se mutasera…”

pdc“Aia iti zic si eu, ca s-au mutat. Acum ii poti gasi la www.pdc.ro.”

“Si de ce ar fi astia mai buni decat ce am ales eu?”

“Pentru ca sunt mama ta si stii si tu ca mamele au intotdeauna dreptate”, zambii mama afectuos. “Au fel de fel desfaturi utile pentru incepatori, ceea ce pe mine ma ajuta enorm. Stii doar cat de stangace sunt si…”

“Stai! Vrei sa zici ca eu am picat la examen si tu l-ai trecut?”

“Da…. Nu am vrut sa iti zic de teama de a nu te simti prost. Dar sa stii ca iti spun cu sinceritate ca site-ul asta este 100% alaturi de tine. De aceea ti-l recomand tie, dragul meu fiu, care le stie pe toate sau care crede ca le stie, care nu coboara cand il chem in mod repetat, care nici macar nu gusta spaghetele cu pui pe care le fac atat de bine, care nici macar nu este curios sa o cunoasca pe aceasta Corina.”

“Stai, ai inceput destul de bine cu examenul auto (pentru care te felicit din toata inima) dar daca zici din nou de Corina… O lasi balta, da? Si sa vedem acum ce e cu site-ul asta, care inainte era drpciv.ro si acum s-a transformat gospodareste in pdc.ro.”

pdc4“Gospodareste si in mod inspirat, as zice. Dincolo de toate testele si simularile de examen de pe site, acest portal iti ofera fel de fel de sfaturi cu privire la ce pantofi sa porti atat la examen cat si in general la volan, ce reguli elementare de bun simt trebuie respectate cand urci in masina si cum sa te pazesti de rele cand vii obosit spre casa… Ca sa nu mai spun de latura practica. Iti arata sistematic si argumentat cum sa economisesti carburant sau cum sa te pregatesti cum trebuie pentru examenul auto. Dincolo de asta, au foarte multe noutati si te tin la curent in permanenta cu legislatia rutiera…”

“M-ai innnebunit!”

“Da, dar cu folos, daca stiu ca aceste informatii sunt stocate in hard-ul tau”…

“Esti minunata cand insisti si sunt convins ca acest portal imi va fi de un real folos. Drept pentru care imi iau portofelul si merg la barul din colt. Fac cinste cu un croissant si o cafea fierbinte…”

Mama inca mai zambea fericita si multumita cand am dat sa ies si am dat nas in nas cu… Corina.

Mare are totusi mai intotdeauna dreptate.

 

Articol scris pentru blogawards.ro si pdc.ro

Foto: http://www.pdc.ro

 

 

 

Lasă un răspuns

