BIZCAF, o zi de nastere si un tractor

bizcaffhySuprizele s-au tinut lant in ziua aceea. Care zi? Ziua mea de nastere, mirifica si norocoasa zi de 20 iulie cand am atins pragul varstei de 40 de ani. Ma gandeam cu emotie sporita la cadourile pe care urma sa le primesc, la felicitarile din partea celor dragi, incepand cu secretara mea si terminand cu scumpii mei copii ce urmau sa vina din Canada tocmai pentru ziua aceea…

Ziua a inceput insa prost. Nu numai ca de dimineata draga mea sotie doar s-a intors pe partea cealalta mormaind un “Vezi ca ai pantalonii pe umeras”, necatadicsind sa ma invredniceasca cu o privire daramite cu o felicitare, dar mai tarziu totul a urmat pe acelasi ton. Copiii au anuntat ca intarzie, stirile diminetii se anuntau de-a dreptul tragice la televizor, vremea era mohorata  si racoroasa si tot ce am putut face a fost sa imi sorb cafeaua singur in bucatarie, tare si amara, nereusind sa tonifice un suflet trist ce-si vedea sperantele naruindu-se…

La birou am ajuns pe la 8, cu speranta incapatanata de a ma vedea totusi sarbatorit de cineva… Secretara mea insa era plecata sa prinda reducerile la pantofi iar in birou nu ma astepta decat o lista lunga cu “to do” pentru ziua aceea. Nu tu o felicitare pe birou, nu urari din partea colegilor, nici macar o sticla de sampanie asezata discret intr-un colt sau macar o floare amarata. Nimic.

bizcaffCu tristetea in suflet m-am asezat la birou si mi-am luat capul in maini. Daca asta inseamna sa ai 40 de ani, gandeam eu, atunci viata nu are prea multe de oferit si in consecinta nu are rost sa astept prea mult. Asa ca mi-am ridicat capul deja imbatranit si fata ridata, suparat dar hotarat sa-mi croiesc drumul mai departe. Mai ales ca azi aveam sa achizitionez, cu putin noroc, unul din tractoarele de pe lista cu utilaje necesare…

Am iesit si am mers la o cafenea unde urma sa-l intalnesc pe proprietarul tractorului. Anuntul, postat pe site-ul de anunturi gratuite BIZCAF, parea destul de bine pus la punct, cu detalii legate de partea tehnica, garantie, optiuni, pret, tot ce trebuie. Plus o fotografie care mie imi spunea multe, daca se dovedea a fi cea reala. Site-ul mi se paruse profesionist, desi nou, si oferea informatii cu privire la vanzari, intermedieri, locuri de munca si multe alte categorii filtrate pe judete. Important si de altfel foarte eficient mi se paruse a fi mai ales pentru filtrarea rapida a sutelor de anunturi din fiecare judet, pozele atasate, detaliile semnificative si lipsa infloriturilor. Cu alte cuvine, un site care oferea si impunea seriozitate si respect. Pe mine m-au interesat, de la categoria anunturi gratuite Arad, niste anunturi agricole.

M-am asezat ingandurat la o masa si am comandat o cafea. Tare, amara, fara pic de zahar, frisca sau lapte. Imediat la masa mea s-a ivit, parca de nicaieri, o faptura. Spun faptura pentru ca parea venita dintr-un basm cu printese perfecte sau dintr-o revista pentru adulti cu forme ideale. Stiti voi, genul de femeie care iti taie respiratia si a carei apropiere de perfectiune aproape ca te irita.

“Liber?”

Vizibil surprins, am ingaimat:

“Nu va suparati, astept pe cineva…”

“Pe mine, cred…” si tipa isi scoase din poseta un ruj de un rosu aprins cu care incepu sa-si vopseasca buzele, uitandu-se taman in oglinda ochelarilor mei de soare.

tractorAm inlemnit. Apoi insa mi-a trecut prin cap ca e vreuna din farsele colegilor, care mi-o copsesera cu prilejul aniversarii mele. Imediat am luat un aer hotarat:

“Papusica, nu am timp de din-astea si sa stii ca oricum nu sunt genul care…”

“Ba esti.” si imi facu cu ochiul.

Orice replica inteligenta imi ramase in gat. Am hotarat atunci sa preiau controlul. Ei bine, stimata doamna, stai ca-ti arat eu tie!

“Bine, atunci. La mine sau la tine?”

Tipa ma privi ganditoare.

“Depinde, anuntul suna destul de clar. Ai sau nu banii? Vrei sa vezi produsul sau nu?”

bizcaffhyhyDoamne, despre ce vorbeste? Ma simteam ca un prost si uram sentimentul asta. M-am gandit ca o fi vreo confuzie, apoi poate ca tipa chiar ma ia de fraier sau poate ca ea avea de vanzare tractorul… La ultima idee ranjii fara sa vreau. Era imposibil.

“Nu rade, ca imi plac clientii seriosi. Chiar ma gandeam ca esti un domn adevarat, care ma va conduce acolo unde vreau si asta cu bani multi si vorbe putine…” si facu botic, genul acela de botisor dulce care dezarmeaza orice barbat…

Vazand ca nu merge, isi lua o mina serioasa si izbucni:
“Tati mi-a zis ca esti serios, ati vorbit de nenumarate ori la telefon si ca anuntul de pe BIZCAF ti s-a parut unul cat se poate de serios, concis si concret. Ce mai vrei? Stiu ca e scump, dar tata ti-a explicat clar ca are garantie, frana pe aer, aer conditionat, toate minunatiile. Si ca iti trebuie musai saptamana asta, la treburile de la ferma. Ce atata tura-vura? Il vrei sau nu? Doar ti-a zis tati ca isi va trimite un reprezentant… De-aia il si vinde, ca nu se mai simte in stare sa-l foloseasca si, ca o culme a ghinionului, si-a scrantit piciorul azi-dimineata de m-a trimis pe mine.”

Ma luminai pe data, doar pe jumatate convins.

“No, vezi ca te-ai prins? Hai, vino sa-l iei, ca nu am toata ziua la dispozitie.”

“Stati, sa-l vad intai, sa negociem!..”

“Ce sa negociem? Tata a efectuat deja vanzarea, ce mai! L-a luat o tipa – sper ca-i nevasta dumitale – zicand ca ti la-i dorit tocmai azi! Ce, numai dumneata cauti anunturi pe BIZCAF? Si ea l-a vazut si stiind ca ai vorbit deja cu tati si ca-l vrei, ti-a facut o surpriza. Of, barbatii astia, grei de cap mai sunt! Vii sa-l iei sau nu?” si tipa se ridica in picioare.

Turuiala ei m-a zapacit. M-am gandit in continuare ca este o farsa dar tonul cu care imi vorbea blonda, cumintenia gesturilor, mapa groasa pe care o tinea, parul strans in coada la ceafa si multimea de informatii detaliate m-au convins. Ma ridicai si eu…

party11Tractorul dorit ma astepta intr-adevar in fata unui restaurant de lux din Arad, fix in mijlocul orasului, legat cu o uriasa funda rosie.

Meniul a fost servit in seara aceea unor invitati de marca, incepand cu draga mea sotie, de o frumusete rapitoare in rochia lunga, rosie, continuand cu secretara mea care se caznise sa tina totul secret si care servea invitatii cu sampanie si terminand cu ai mei dragi colegi care pregatisera tot meniul cu grija, stiind ca sunt alergic la o multime de alimente si care isi petrecusera toata ziua in bucatarie…

Si mai erau acolo si copiii mei iubiti, sositi cu o zi inainte, spre a fi martori la surpriza care m-a lasat intr-adevar cu gura cascata si care m-a emotionat pana mi-au dat lacrimile…

Articol scris pentru BIZCAF si Blog Awards

Foto: http://www.bizcaf.ro

 Foto 5: www.thewaxwing.com

6 gânduri despre „BIZCAF, o zi de nastere si un tractor

  1. Salut,

    Iti urmaresc atent post-urile de pe blog. Imi place cum scrii. Asta m-a determinat s-mi deschid si eu un Blog. Vreau sa intru si eu in comnunitatea voastra si o sa-mi postez zilnic opiniile. Am inceput deja. Acesta este Blog-ul meu: http://opinieseparata.blogspot.com
    Te invit sa facem schimb de link-uri in Blogrol. Asta daca iti place desigur cum scriu.
    Eu sunt la inceput dar sper ca vom fi prieteni pe viitor.
    Daca esti interesat contacteaza-ma la adresa: blogurismart@gmail.com
    Eu am sa te urmaresc in continuare! Tine-o tot asa!

    Cu stima,
    Ionut Alin.

Lasă un răspuns

