Graba, noul guvernator

indexAm constatat in ultima vreme ca nu mai am rabdare sa citesc o carte. Am ales cu grija un volum din biblioteca, m-am asezat confortabil pe fotoliul meu frumos tapitat si m-am pregatit de o lectura reconfortanta, mai ales ca incepusem cartea in urma cu cateva saptamani iar firul povestii promitea sa fie cel putin interesant…

Dupa o vreme mi-am dat seama ca saream randuri intregi, ca mintea imi fugea aiurea, ca uitam pasaje imediat ce le citeam si nici macar nu ma deranja asta. Cu toate acestea, am continuat sa parcurg cateva pagini. Acelasi rezultat. Graba… strica totul.

M-am gandit serios la motivele pentru care actiunea unei carti, genul meu preferat chiar, nu ma mai atragea. Privind retrospectiv la orele intregi din tineretea mea cand ba savuram o carte ba o parcurgeam in cateva ore, ma cuprinde tristetea constatand actuala mea lipsa de interes fata de orice volum din biblioteca.

Cine a luat locul cartilor? Si cine se autodeclara vinovat? Ei bine, revistele mondene. Stirile online. Barfele ieftine auzite pe strada. Zvonurile. Informatiile pe jumatate trunchiate, rostite cu aceeasi jumatate de gura de oameni scarbiti de o realitate cruda.

Si ma intreb: nu tot cartile sunt refugiul????

Atungi de ce tot fug de ele? Oare fugim impreuna?

foto: http://www.yoganonymous.com

2 gânduri despre „Graba, noul guvernator

  1. nu draga mea ,nu mondenul e de vina….sintem maturi ,avem alte prioritati ,alte griji ,puterea de concentrare e mai mica ,datorita stresului….in aceste vremuri ,cind nu se intelege nimic devenim confuzi…si cred si eu ,cum sa-ti mai vina a citi o carte ….oricit ar fi de captivanta….

  2. Ba da, tot cărţile sunt refugiul, şi mai nou blogul!!!
    În ultimii ani am citit pe rupte, în timpul puţin pe care mi l-am putut permite, în general în week-end-uri, prin parcuri, metrou, şi după ora 22.00, când familia dă stingerea. În ultimele 5 luni am citit mult mai puţin, din cauza blogului!!!

Lasă un răspuns

