Dimineti neasteptate

woman-tiredDimineata a inceput prost. Nu numai ca, intrand cu parul valvoi in bucatarie, am constatat ca nu era cafea proaspata in filtru (ceea ce m-a enervat teribil) iar catelul nu fusese scos la plimbare si-si lasase urmele… cinei de ieri exact inaintea usii de la intrare dar, colac peste pupaza, nu-mi aminteam, cu toate sfortarile memoriei mele chinuite, cine era individul ce tocmai iesea din camera mea, vesel, imbracat sumar (spre uluirea mea) si cu periuta de dinti in mana.

“Nu ai pasta. Si nici prosop in baie. Pe unde le tii? In frigider am cautat.” si zambetul sau jovial putea fi molipsitor daca nu eram in starea groaznica in care ma trezisem si pe care o aveam constant de cateva zile, de cand mama….

“N-am avut timp sa iau. Iar prosop gasesti din ala de hartie, pe rola, in bucatarie. Auzi, dar… cine esti? Nu-mi amintesc decat seara din club, muzica tare, ingramadeala aia de natafleti si multa tequila.”

“Prea multa tequila, se pare, de vreme ce nu stii cu cine ai dormit.”

Cerul se prabusi. Doamne, oare dormisem cu asta?

“Auzi, scuza-ma, dar chiar nu stiu cu cine am de-a face sau cum ai ajuns la mine. Cu siguranta paharelele alea au fost destul de multe si m-am facut de rusine. Dar acum te rog sa ma scuzi si sa ma lasi singura…” si aratai cu un gest obosit spre usa.

“Nu inainte de a lua micul dejun cu tine. Uite, de pilda, putem incepe cu un suc proaspat stors, cu pulpa, racoritor si plin de vitamine.”

“Doamne, tot ce vreau pe ziua de azi este o cafea tare si amara, atat! Mai lasa-ma cu regimurile! Asa ca, daca vrei sa luam micul dejun tete a tete, te rog sa pui niste apa in filtrul ala.”

ghko

“Sorry, dar regula de aur a mamei mele este “nicio zi fara mic dejun.”

“Inteleg, esti inca legat de fusta mamei.” il ironizai eu.

“As mai vrea sa fiu legat inca, dar s-a dus. Si s-au dus cu ea si frumusete de sfaturi practice, utile si sanatoase. Din fericire, mi le amintesc pe cele mai multe dintre ele. Uite, de pilda, ai in bucataria ta – foarte prost utilata de altfel – o minunatie de storcator de fructe pe care mamei i-ar fi facut o reala placere sa-l aiba. Datele sale tehnice (ale storcatorului Hurom Slow Juicer, nu ale mamei, se intelege)” si zambi cu zambetul acela fermecator a carei amintire incepu sa licareasca in mintea mea obosita – ei bine, caracteristicile sale nu te vor face de ras niciodata si in orice caz reprezinta un sistem inovator de stoarcere – SLOW SQUEEZING SYSTEM – a fructelor, radacinoaselor si a tuturor legumelor in general fara frecarea si incalzirea sucului la viteze mari si fara a scoate atat de nesuferita spuma de doua degete, asa cum vezi la storcatoarele centrifugale. Nu mai zic ca aceasta minunata licoara aducatoare de sanatatate nu este nici oxidata, nici aerata!”

storcator_Hurom4Incercai sa ma concentrez:

“Despre ce vorbesti? Eu vreau doar o cafea…” continuai incet, fara convingere.

“Cafeaua este foarte daunatoare stomacului si intestinelor daca o bei pe stomacul gol, iti provoaca greata daca este amara si nici nu vei avea o zi frumoasa daca n-are un strop de frisca. Dar am zis ca bem suc, mancam o felie de paine prajita unsa cu unt si  un ou fiert la foc potrivit.”

“Ou!” ma alarmai eu. “Nu suport ouale, sunt alergica!”

“Tusesti doar dupa cafeaua bauta pe stomacul gol. E vremea sa dregem stomacul ala cu paine prajita si unt iar eu ma voi ocupa de toate astea imediat ce termin de manevrat strocatorul Hurom, din generatia celor mai bune storcatoare de fructe. In orice caz, stoarcerea la rece prin presare determina un volum al sucului de doua ori mai mare decat cea prin centrifugare. Stiai? Astfel, poti stoarce fara nicio grija orice fel de fructe (de evitat samburii prunelor, piersicilor sau cireselor si visinelor) si le poti combina cu jumatate de sfecla rosie, morcov sau tomata.”continua el absent. “Si acum te duci si te schimbi, te faci fresh, vreau sa vad o perie in parul ala si un dram de rimel in coltul exterior al genelor.” ma cicali el.

wl3hEra atat de masculin, atat de proaspat, avea un efect atat de tonic asupra mea iar prezenta sa umplea umila si goala mea locuinta intr-un mod atat de natural incat ma podidira lacrimile.

“Nu plange, ca se intinde rimelul de noaptea trecuta. Du-te intai sa te demachiezi si vorbim dupa”, ma dadaci el.

Automat, fara a cracni, deschisei usa de la baie. Intr-adevar, nu era prosop!

“Intotdeauna am zis ca diminetile le incepi cu tonus daca stii cum sa ti le prepari!” se auzi vocea individului, din bucatarie. “De sase ori mai multe vitamine! De ce sa le pierzi cand poti foarte bine sa le castigi? Masticare si presare! Masticare si presare! Si tot asa! Mai pui si cateva migdale si a iesit un suc de zile mari, un fresh-refresh care te va binedispune pentru toata ziua! Ca un dejun cu legume la gratar la dejun. Ca o cina bine pregatita, usoara si gustoasa, seara. Ca un tip cald si impresionat langa tine, noaptea. Totul depinde de tine. Cum iti pregatesti ziua!”

Cu demnitatea ceva mai refacuta, cu parul prins intr-o coada de cal, machiajul naturel  proapat asternut si un zambet timid pe fata, m-am asezat la masa.

logo_marketonline_mic“L-a luat mama de la oferte, de pe Market Online. Este o categorie aparte de “storcatoare presare la rece.”  zisei pe jumatate absenta. “Dar, de cand participa la SuperBlog, nici macar nu m-a intrebat daca l-am folosit vreodata. Prea o absoarbe concursul asta.” continuai trista.

“Asa… si? Nu are si ea nevoie de un spatiu al ei? Bravissima mama!”

Veselia tipului imi paru nejustificata.

“Crezi?”intrebai acru.

“Da, cred, si mai cred ca ar trebui sa te destinzi un pic, nu sa dai fuga in baruri si sa te ametesti doar pentru ca mama nu ti-a facut sucul de dimineata. Puteai sa o patesti mai rau in barul ala. Mai rau decat cu mine. Apropos, ma cheama Alex…”

Articol scris dimineata devreme pentru SuperBlog 2013

Foto 1 : http://www.www.thirdage.com

Foto 2,3,4,5 : www.marketonline.ro

 

Lasă un răspuns

