De straja la portile sufletului

peisaj01Il intalnisem intr-o perioada a vietii mele in care, scarbita de trecut si infricosata de viitor, hotarasem sa inchei socotelile cu viata. Ma copleseau gandurile negre iar talazurile disperarii bateau cu inversunare la portile sufletului meu chinuit. Si aparuse el. O prezenta masculina ce avea sa-mi umple existena de acea culoare proaspata a vietii care avea sa caracterizeze intreaga noastra poveste de dragoste, vreme de cativa ani.

Iubeam si am simtit ca sunt adorata la randul meu cu aceeasi intensitate. Sentimentele mele, atat de incalcite la inceput si atat de tematoare, se desfasurau acum cu viteza unui rau ce alearga vesel in albia sa proaspat croita…

O supriza – o vacanta la o pensiune in Straja – pusa la cale cu cateva zile inainte avea sa-mi dovedeasca o data in plus seriozitatea si profunzimea sentimentelor pe care EL le nutrea pentru mine.

Nu am stiut si nici macar banuit ceva pana am ajuns la cota 1400. Din Petrosani am mers spre Lupeni si in curand ne-am aflat la Straja, o statiune montana de o paleta coloristica unica si o panorama uluitoare spre Muntii Retezat. Nu explorasem niciodata zona si am constatat cu mare placere ca partiile aflate la cativa zeci de metri ne flancau mandre iar muntele, cu punctele sale energetice de o importanta covarsitoare, ne astepta tacut sa-i aflam tainele. Taina mea o stiam. Iubeam cu adevarat pentru prima data… Iar taina lui… urma sa o aflu in curand, in aceasta vacanta la Straja, la vila Alpin.

vila-alpin-strajaDupa ce bucuria a luat locul uimirii initiale, dupa ce sarutarile cu care l-am acoperit pe iubitul meu au slabit in intensitate, latura practica a iesit la suprafata. Etajul era superb, frumos luminat si intim in acelasi timp. Camerele frumoase, spatioase si corect mobilate (nu ma gandeam ca o cazare la Straja putea fi chiar atat de multumitoare) creau impresia unui cuib cald de porumbei ce-si asteapta locatarii la orice ora. Prosoapele imaculate, saltelele de buna calitate, ferestrele cu geamuri absolut stralucitoare, curatenia care domnea peste tot m-au incantat si mai mult. As fi optat insa, observand cu ochi critic, pentru candelabre mai frumoase, iesite in relief mai mult, in locul celor statice, lipite de pereti, care tronau peste incaperi. As fi pus o pata de culoare in mijlocul acelui mobilier destul de cuminte ales, as fi ales o combinatie de rosu si alb pentru draperii si as fi asezat cu maiestrie cateva tablouri de mici dimensiuni, puse asimetric, pentru a umple peretii care pe alocuri pareau saraci.

harta_partii_strajaPentru ca asa era si existenta mea.  Frumoasa, senina si fericita in general. Imi doream insa mai multa culoare, mai multa tinerete, aventura si stil. Le-am avut pe toate in vacanta aceea care pentru mine s-a dovedit ambientul perfect in care dragostea noastra sa devina desavarsita. Am ales trasee grele pe coama muntelui, am coborat pe platou, la unul din lacurile de acumulare, am admirat o priveliste spectaculoasa pe care am imortalizat-o in zeci de fotografii. Aici, ne-au spus gazdele, se pare ca exista al doilea canal energetic din Straja, care, dupa toate probabilitatile comunica cu cel de la Sarmisegetusa si chiar cu cel din Atlantida.

Am mers si la Schitul Straja. Acolo, inconjurata de atata mister, famec si miracol, m-am rugat fierbinte ca dragostea mea, acest suvoi de viata adevarata ce-mi inunda existenta, sa dureze vesnic, sa nu mai cunosc culmile disperarii iar tristetea amara sa-mi fie straina pe veci. Tot acolo, in acel cadru mirific de curatenie sufleteasca, credinta si mir, am primit asigurarea, pecetluita cu o imbratisare calda, a iubitului meu: “Voi sta mereu de straja la portile sufletului tau. Nu-ti fie teama. Voi fi mereu acolo.”

Frumoase si impresionante cuvinte pe care mi le-a repetat tot drumul inapoi, spre vila Alpin. Profilul cabanei, conturat frumos pe fundalul muntelui impadurit, se estompa pe masura ce soarele, somnoros, obosit dupa alergatura de o zi pe calea cereasca, se ducea la culcare.

1148756_581372735234251_1153833550_nCina, luata in seara aceea in restaurantul elegant al cabanei, prea sobru totusi pentru mine (imi doream sa arate ca o bucatarie mai mare, fara fetele alea de masa atat de impersonale  – as fi preferat o culoare obisnuita, niste imprimeuri calde cu motive si mai calde), reprezenta un motiv in plus pentru care somnul de dupa sa fie unul linistit, fericit, lipsit de griji. Mancarea servita cu amabilitate si delicatete a fost exceptionala, genul de mancare pe care ai impresia ca ti-au gatit-o mama sau bunica, acel gust de neconfundat pe care il are o mancare bine facuta, care se cunoaste dupa miros.

Minunate au fost acele zile petrecute la Cabina Alpin din Straja. Ne-am imprietenit cu o multime de tineri care participau la antrenamentele organizate de clubul de dans din Craiova si ne-au asigurat ca nu vin aici nici pentru prima data, nici pentru ultima. Erau cu adevarat indragostiti de aer, de mirosul muntelui, de energia pozitiva emanata de fiecare coltisor al acestui mic Rai. Si plina de o energie uluitoare am plecat si eu de acolo, cateva zile mai tarziu.

De atunci amintirea acelui spectaculos peisaj nu a incetat sa pulseze in sufletul meu desi iubitul care imi promisese siguranta si iubire vesnica s-a estompat, luand cu el spre orizonturi mai vesele acel sambure de fericire care mi-a insufletit in acele zile toata fiinta.

VilaAlpin-e1378830042166M-am intors cu aceeasi placere de fiecare data la Straja, acolo unde, in inima muntelui, la cativa metri de partia de schi, am reflectat asupra vietii mele, asupra dragostei, asupra frumusetilor care te inconjoara si asupra motivelor pentru care merita sa te bucuri de toate acestea.

Iar la Schitul Straja mi-am recapatat de atunci in fiecare an puterile, vointa si seninatatea spiritului, purtand mereu in suflet acea frumoasa zi cand fericirea mi-a fost promisa: “Voi sta mereu de straja la portile sufletului tau”…

 

Articol scris cu melancolie pentru SuperBlog 2013

Foto: http://www.alpinstraja.ro

Lasă un răspuns

