Dupa-amiaza cu… Farmec

Deodorante_grupCea mai frumoasa zi a fost cand orasul s-a mutat la tara. Nimeni din cei implicati nu  putea uita ziua aceea. Deosebita, as putea spune, din pricina unei intamplari hazlii care putea sa nu mai fie la un moment dat atat de amuzanta.

De curand mutata in noua Duplex ce avea sa-mi prilejuiasca multe bucurii si satisfactii personale – pe care independenta financiara, un fizic absolut impecabil si o cariera de succes ti le pot da in felul lor unic -, am avut stralucita idee (ce risca mai tarziu sa nu mai fie atat de stralucita) de a merge in vizita la noii mei prieteni, o familie tanara si amuzanta pe care o cunoscusem la o petrecere intr-un club de noapte.

Din start am gresit ziua vizitei, caci am ajuns acolo intr-o frumoasa zi de sambata dimineata cand muncile agricole erau in toi, copilul urla in noroiul pan’ la glezne iar gazda insasi nu se mai vedea din spatele unui cos urias cu rufe proaspat spalate…

Soarele stralucea plin de bucurie pe un cer imaculat, pasarelele cantau atat de frumos in pomii abia inmuguriti, gainile alergau vesele prin gospodaria bine intretinuta, florile isi iteau timid capsorul dintre frunzele inca reci iar pamantul proaspat intors pe ogoare trimitea o aroma ametitoare ce-mi amintea de bunica… Iar minunatul meu deodorant antiperspirant Gerovital H3 Natural isi dovedea inca o data parfumul atat de suav si discret incat mai multi il ghicii decat il simtii…

DSC_0093Toata aceasta tevatura imi provoca o senzatie delicioasa. Trasei cu voluptate aer in piept. Puteam sta foarte bine aici, pe terasa, la umbra, fumand o tigara de multa vreme dorita si sorbind cu pofta din cafeaua aburinda. Ei puteau munci. Eu venisem sa ma relaxez.

Nu mica mi-a fost mirarea insa cand gazdoiul, un barbat bine trecut de 25 de ani, ma imbie cu glas dulce:

“Poftiti la distractie, cu noi!…

Privii fara sa inteleg. Facui un gest neutru si zambii.

“Serios?”

Individul imi arata o sapa mica, cu coada lunga de lemn, stralucind in soarele puternic.

“Poftiti, stimata doamna, la sapat printre flori.” continua individul.

Deja nu mai era amuzant. Noptile fierbinti din cluburi, petrecute cu tinerii astia, nu-mi dadusera niciodata impresia ca as putea fi manipulata in halul asta de ei…

farmec1“Nu, multumesc, nu ma pricep.” rostii cu jumatate de glas, incercand sa-mi pastrez zambetul care se cam ofilise. “Doamne, poate ar fi fost mai bine sa apelez la celalalt, la un deodorant antiperspirant Gerovital H3 Fresh.” Ma trecusera déjà toate apele si ma simteam oarecum nesigura.

“Insist. Sau credeti ca aceasta provocare este prea mult pentru tine, stimata doamna?”

Tonul devenise ironic, ceea ce ma scoase din sarite.

“Auzi, nu am venit aici la sapa, da?” si incercai sa dau vorbelor mele un ton glumet.

“Inteleg”, se resemna nesuferitul, “Te temi de provocarile care risca sa dea batai de cap si sa sifoneze hainele cele noi.”

Furioasa, stinsei tigara, impinsei cafeaua pe masa si ma ridicai.

“Ba deloc. Dar mi plac lucrurile bine facute si ma tem ca m-as face de ras, lucru oricum inutil in cazul asta.”

Dar pusei mana pe sapa. Mainile mele, cremuite bine, luceau albe si fine in bataia soarelui iar manichiura proaspata lacuita isi striga indignarea. Lucrai incet, intrucat buruienile mici si adanci mai ca nu lasau loc florilor sa iasa. Lucrai cu atentie, simtind cum imi ies pistruii pe gat de nervi si dadui sa ma opresc insa privirea zeflemitoare a neinduratorului meu supraveghetor ma determina sa merg mai departe. “Oare era mai bun un deodorant antiperspirant Gerovital H3 Sensitive? E adevarat ca si asta contine cele trei elemente esentiale, ca toate acele produse antiperspirante Gerovital H3 prof.dr. Ana Aslan – sărurile de aluminiu datorita carora canalele sudoripare sunt partial blocate (nici nu se putea altfel, pentru ca normal si firesc este sa transpiri), citrofolul ®, care are grija de componentele nemirositoare ale transpiratiei si vitamina E, cu acțiune antioxidantă – dar parca ma tem de mine si de restul lumii” imi zisei in gand. Nimic nu imi provoca mai mare neplacere ca o bluza patata de transpiratie si un miros… prea putin prietenos.

iStock_000006068495Small-Woman-Nature-PartnerCaldura deveni inamic, dupa ce mai inainte imi fusese atat de draga! Soarele incepu sa incalzeasca totul si simtii cum transpir. Nu-i nimic, imi zisei, mergem inainte! Mi-era rusine sa las totul si sa merg sa-mi verific mesajele pe smartphone, sa imi verific agenda si e-mail-ul. Mersei in continuare pe randul cu flori si incercai sa fac o treaba buna.

Continuai o vreme printre randurile tacerii, lucrand cu spor la un moment dat si capatand incredere mai multa cand vazui ca singurul miros care plutea in atmosfera era cel al pamantului proaspat arat… si asta ma linistii. In fond, era o zi minunata, florile se vedeau deja mult mai bine, eliberate de inamici, eram sigura pe mine si pe fortele mele, eram sigura pe farmecul meu (deja aveam motive in plus de bucurie intrucat in peisaj se ivise un vecin, tinerel si sprintenel, ce ma privea curios de dupa gardul viu) iar dupa-amiaza se anunta minunata. Se pregatea carnea de gratar.

Si intr-adevar totul a fost minunat in ziua aceea. Tinerelul se dovedi un bun cunoscator de flori, ceea ce imi dadu de inteles ca era sensibil si delicat si stia sa faca o bucurie. Imi si aduse o zambila abia inflorita iar seara decurse linistit, pe terasa de acum plina cu mirosuri diferite si ma bucurai ca totul decursese in felul acela.

Carnea miroasea delicios. Pamantul ne trimitea si el aroma-i specifica, florile imi zambeau prin parfumul lor atat de delicat, tanarul imi zambi misterios iar eu, desi obosita si aproape murdara, ma simteam proaspata si curata de parca abia iesisem de sub dus. Cum se poate, gandii, ca dupa o intreaga zi de munca, sa te simti atat de bine?

Nici nu-mi dadui seama ca rostisem aceste vorbe cu voce tare, pentru ca vecinul delicat si atent imi raspunse:

happy-family-start-doing-today“Atmosfera e de vina. Farmec. Bucurie. Relaxare. Incredere. Prietenii, o masa simpla dar gustoasa, un lucru bine facut la timpul sau, in aer liber, o floare parfumata si o tanara proaspata si frumoasa ca un crin reprezinta ingredientele.”

Avea dreptate individul. Puteam sa aleg orice oras al lumii, puteam sa aleg chiar si un deodorant antiperspirant Gerovital H3 Splendide in locul celui folosit de mine, puteam fi in orice club, cu cei mai bogati oameni ai planetei…. Si tot nu puteam fi atat de fericita ca acum. Baiatul continua.

Lipseste ceva? Ah, da, greierii! In curand vor aparea insa si ei…”

Articol scris pentru Spring SuperBlog 2014 si Farmec

Foto 1,3: http://www.farmec.ro

Foto 2: http://www.tennessee.mudbug.blogspot.com

Foto 4: http://www.lifestyle-daily.com

Foto 5: : http://www.website4cheap.org

Lasă un răspuns

