Un altfel de vis

oferte-vacante-sejururi.roDe cele mai multe ori, visele mele au ramas vise. Nici adolescenta, nici principiile, nici educatia primita in familie si nici cea de la scoala nu m-au ajutat in vreun fel. Mi-au alimentat doar visele, dorintele cele mai ascunse si mi-au marit dorinta de mai mult, de mai variat, de mai inalt. Daca am reusit sau nu pana acum, ramane de vazut in randurile de mai jos.

Scoala de Drept nu m-a facut avocat, atestatul de ghid turistic si cele cateva excursii nu m-au facut sa vad frumusetile lumii, cursul atestat de limba germana cnu m-a facut sa lucrez pentru vreo mare companie nemteasca iar dragostea mea pentru copii nu m-a facut vreo faimoasa educatoare. Nici pe departe toate astea.

Inclinatia spre arta si frumos nu m-a aruncat in cercuri inalte de cultura iar sfaturile mamei nu m-au scutit de cele mai aprigi dureri omenesti. Sau esecuri in viata.

Visele mele au ramas insa vise si nu am renuntat la ele. Din pericolul de nu le vedea idealizate s-a nascut dorinta de a calatori. De a vedea si cunoaste locuri, oameni, obiceiuri, caractere si frumuseti sufletesti sau minunatii ale naturii. Am reusit in mica masura dar lista este lunga iar asteptatea va lua sfarsit. Tu ce ai alege din lista ta de dorinte? Eu am ales Turcia.

oferte-turistice-vacantaCe ne dorim, ce vrem, ce dorinte ascunse avem… numai noi stim. Iar eu stiu ca vreau sa vad Kusadasi, una din cele mai frumoase destinatii turistice ale lumii. Prin agentia CND Turism.

Aceasta minunata statiune de care citisem si pentru care alcatuisem o oferta turistica pentru tineret m-a fascinat o data in plus atunci cand am lucrat pentru o companie turca. Aceasta societate, avand ca obiect de activitate educatia in scoli private, m-a determinat sa vad lumea musulmana cu totul altfel decat o vedeam pana atunci.

allturism.roDe pilda, am invatat ca pentru a reusi, trebuie sa inveti sa le respecti cultura. De exemplu, Kusadasi (mi-ar fi placut tare sa aflu mai multe despre  Turcia, de aceea am ales-o din categoria destinatii turistice Europa)  o minunata statiune elegant desfasurata de-a lungul coastei Marii Egee, aflata la mai putin de 100 de kilometri sud de orasul Izmir, indeamna la distractie, apa, soare si conditii excelente de concediu dar si la … respectul pentru toate vestigiile aflate acolo. O minunata impletitura de culturi europene, bizantine si romane reprezinta unul din punctele cheie de atractie ale zonei. Nenumaratele parcuri de distractii (aquapark), plajele private si cele publice de pe Insula Porumbelului (dupa denumirea peninsulei pe care se intinde aceasta minunata statiune turceasca) – pe mine ma interesa Ladies Beach, destinata initial doar doamnelor – , Parcul National Dilek, aflat la 20 de minute sud de Kusadasi, diversele alte forme de petrecere a timpului liber (safari pe magari sau pe cai, vizite la minunatia naturii Pamukkale, petreceri nocturne pe vas, seri turcesti cu sau fara cina, croaziere pana la insula greceasca Samos – aflata in sud-vestul statiunii – , baile turcesti (Hammam), scufundarile, ei bine, toate aceste ingrediente ofera o reteta a unui concediu nemaipomenit la care aici, in singuratatea camerei mele, acum doar visez.

kusadasiweather.netNici nu ma mai gandesc la zecile de bazaruri cu chilipiruri, magazinele de tot felul, bijuteriile vandute la preturi de nimic, suvenirurile atat de frumoase si reprezentative pentru cultura turca… sau pur si simplu la civilizatia care traieste acolo, originala contopire a culturii vechi cu tendintele moderne ale societatii actuale. Poti vedea vestitele femei musulmane cu crestetul acoperit dar poti vedea si fete imbracate modern, barbatii pot avea si ei capul acoperit sau poarta doar tricou si pantaloni scurti. Aici vechea cultura si noile accente se imbina in mod surprinzator pentru o civilizatie destul de austera pana mai ieri.

Ce vreau eu insa sa vad este ce este mai scuns, maimisterios si mai atractiv tocmai din acest motiv in Kusadasi. Vreau sa vad Casa Fecioarei Maria, vreau sa merg pe plajele discrete, ascunse, vreau sa vad Caravanseraiul

vacantespeciale-prieteni-300x191Ce este atat de admirat la acest popor reprezinta insa ospitalitatea. Deschiderea catre lume, catre nou si original, chiar daca unele aspecte contravin cultruii, credintelor, principiilor religioase si ideilor preconcepute.

Turcia s-a adaptat si a stiut sa ofere lumii intregi o fata a unui popor demn de a-si trai istoria si de a merge spre viitor cu capul sus. Cartea lor de vizita o reprezinta amabilitatea, respectul si curtenia. Dorinta de a face orice turist sa se simta in largul lui, desi se afla la mii de kilometri departare de casa…

Romanul, cand merge in Turcia, se gandeste la mancare. Turcul, cand il primeste amabil la aeroport, se gandeste la tot. De la curatenia camerelor pana la florile de pe holuri, la puritatea apei din piscine, la curatenia plajelor si la sclipirea veselei din restaurante. Nu se gandeste la pret, la cantitati si nici nu calculeaza pe sub tejghele tips-urile sau pierderile. Acesti oameni stiu sa fac turism.

Visele mele nu vor ramane doar visuri. Iar Kusadasi nu doar o statiune afisata frumos pe un poster in camera mea. Va fi candva o realitate pe care o voi gusta prin toti porii… Tu ai vrea sa gusti aceasta realitate?

Articol scris pentru Spring SuperBlog 2014 si CND Turism – Vacante Speciale

Foto 1: http://www.oferte-vacante-sejururi.ro

Foto 2,5: : http://www.vacantespeciale.ro

foto 3: http://www.allturism.ro

foto 4: http://www.kusadasiweather.com

 

Lasă un răspuns

