Mancare, apa, lemne

delvalinatuangerIn aceasta frumoasa iarna-primavara, la ceas de seara, pe cand ma intorsei cu telemeaua din sat, ma intalnii cu o cunostinta mai veche ce-si ducea traiul de pe o zi pe alta cu viteza unui melc linistit, netulburat de lipsuri omenesti. Tin minte ca o data am vazut aceasta persoana atat de senina pastrandu-si calmul chiar in ziua in care i se taiase curentul. I-am citit in privire aceeasi liniste interioara si nu ma putui abtine sa ma intreb in sinea mea: oare eu la fel de linistita as fi?

Eu, care tin mortis sa am tot timpul teancul cuvenit de servetele de masa, bucatile potrivite ca forma si marime de legume pentru supa, pungutele cu carne din congelator, perfect egale ca dimensiuni si ca…. procente in grasime, baxul de apa minerala nelipsit in bucatarie, curatenia exemplara de peste tot, perdelele albe si apretate schimbate la o luna, scaunele aspirate de praf la saptamana, numarul potrivit de maturi (de gradina, de alei, de curte etc) si cate si mai cate perfect asezate in sertarasele existentei mele, linistite, cuminti si neclintite in maretia lor…

Pentru acest om insa aceste sertarase se imparteau cu mult mai simplu: mancare, apa si lemne. Vara se putea lipsi si de curent. Apa are fantana. Dintr-un sat de cartofi si unul de fasole poate trai trei luni, are doar untura si niciodata nu face o ciorba fara sa arunce acolo un os. Nu are perdele la geamuri dar are flori. Imi matura aleea pentru cinci lei si pleaca fericit cu ciotul de matura veche pe care oricum il aruncam… Imi cere o lingurita de zahar si-mi aduce un pui de floare…

Doamne, cat de simpla poate fi uneori viata si cat de complicata o vedem!

 

foto: http://www.delvalinatuanger.blogspot.com

 

Lasă un răspuns

