STAR – un card pentru suflet

sfImi dadui intalnire cu a mea constiinta pe cararile pustii ale sufletului, intr-o zi anormal de trista de toamna. Ploaia marunta, rece si mohorata era in perfecta concordanta cu starea generala din care se caznea sa iasa intreaga mea fiinta. Imi zisei: ajunge! Ajunge cu tristetea, ajunge cu ceasurile intregi inecate in amara deznadejde, ajunge cu chipul trist si palid pe care mi-l arunca inapoi oglinda! De azi ma voi iubi! Ma voi respecta! Ma voi privi cu incredere si-mi voi zice ca pot mai mult! Si voi putea mai mult! Voi fi un STAR!

Voi incepe cu vizita la manichiurist, apoi ma asteapta coaforul. Miezul zilei il voi petrece agreabil si lejer la cosmetician, unde unde staruri vor fi ridurile mele. Staruri de alintat, desigur. De ingrijit, de atenuat, de umplut si de perfectionat.

Cand iesii si de acolo, oprii si ma aplecai sa-mi leg sireturile. Trebuie sa va spun ca eu sunt genul practic, cu sireturi, nu tocuri ascutite. Asa, ca sa ma simt bine!

Cand ma ridicai, ridicai privirea. Banca Transilvania. Si noua mea indeletnicire: largirea orizontului. Intru si, fiind client al bancii (aveam un cont modest deschis la ei), cer lamuriri in legatura cu o mica afacere pe care voiam sa o incep. Pe langa faptul ca doamna de la ghiseu a fost cat se poate de amabila, pe langa zambetul plin de incurajare si caldura al directoarei de agentie, ma mai simteam bine dintr-un punct de vedere: am observat ca radiam in pielea mea, ca pozitia pe scaunul din fata doamnei era foarte comod, ca pot sa vorbesc fara sa ma balbai si ma pot juca cu degetele (cu o manichiura perfecta) fara a parea nesigura. AICI ma simteam in siguranta.

banca-transilvania-sponsor-superlog-proba-2015Citii pe ecuson: Elena. Elena ma lamurii ca puteam face toate astea de acasa, online sau printr-un simplu telefon. Sa-mi incep afacerea. Imi povesti despre cardul STAR Forte, un frate al cardului STAR, care ma putea ajuta sa-mi indeplinesc un vis de-al meu. Ma intreba: in ce vreau sa investesc? In conditiile date, aveam 5000 de euro la dispozitie, echivalati in lei. Puteam cumpara cu acest card de la peste opt mii de magazine partenere din tara, tot ce-mi poftea inima, paleta cromatica de actiune fiind foarte vasta: puteam alege domeniul jucariilor (nu era cazul), mobilier, magazine online, electrocasnice, telefonie mobila, infrumusetare, sanatate si cate altele! Deci, ma intreba Elena: ce vreau sa-mi cumpar?

Lectii de viata intalnim la tot pasul. Pe toate drumurile. Putem invata din respiratia dulce a pruncului adormit in siguranta cuibusorului sau, din fosnetul usor trist al frunzelor ce-si poarta dansul tomnatic pe aleile pustii, din atitudinea aparent rece a trecatorilor ce-ti arunca priviri fugare si indiferente, din zgomotul asurzitor dar plin de elan al orasului harnic ca un musuroi,… din tot.

Intelepciunea te invata sa iei din tot ce te inconjoara numai acele lucruri care te vor inalta, care te vor ridica moral macar un pic deasupra celorlalti, care te vor situa la un nivel superior in primul rand in ochii tai…

logo-BT-banca-transilvania-sponsor-superblog-2015-300x107Iubirea te ghideaza catre decenta, catre respectarea pricipiilor inoculate din copilarie, infiltrate prin educatie si intarite prin experienta si ele te vor invata sa respecti. Si sa te respecti.

Asa cum soarele inseamna mai mult decat niste raze pe cer, asa cum dragostea inseamna mult mai mult decat cuvinte, asa si respectul vine din ceva mai mult decat… gesturi. Vine din hotararea nestramutata pe care o ai atunci te trezesti din somnul amortit al indolentei si zici: ajunge!

5000 de euro. Numai ai mei. Adun puncte STAR sau imi pot permite sa cumpar in rate fara dobanda din magazinele partenere. Am extras de cont gratuit prin email sau Internet Banking BT24. Nu am nevoie de documente de venit, nici macar pentru aceasta suma. Sunt angajat de mai mult de un an, deci mi-l pot permite. In cinci ani am timp sa returnez imprumutul. Il pot prelungi, desigur.

Ma gandesc la magazinul Diego din Arad. Produse nemaipomenite pe care le pot achizitiona cu acest card: tapetul dorit, mocheta preferata, culorile si imprimeurile superbe de perdele, materialul pentru  podea, Doamne! cat nu poti face cu 5000 de euro!

Ma ridic, hotarata. Elena clipeste des: m-am hotarat?

start

Da, ii zic. Am o mansarda pustie, goala si trista de umplut, cam ca sufletul meu. Ce bine ar fi daca ar exista carduri STAR sau STAR Forte si pentru suflet! Sa poti cumpara sentimente curate si sa le poti returna atunci cand simti ca te poti descurca si singur! Si sa platesti comisioane ridicol de mici la fiecare interogare de sold din tara sau din strainatate! Chiar gratuit de la bancomatele Bancii Transilvania! Si sa-ti administrezi contul, cheltuielile si toate celelalte bucurii doar privindu-ti inima si cautand in suflet puterea!

Departe de a intelege ce ii spun, Elena zambeste cald. Poate nu am priceput ce este cu cardul?! Sa imi explice inca o data toata povestea? Sunt atatea avantaje de care…

O opresc cu un gest. Am inteles, ii zic. Nu vreau afacere sau vreun telefon mobil, vreau doar sa-mi aranjez coltul meu de Paradis, care sa ramana doar al meu, vreau sa ma bucur ca am luat hotararea potrivita si ii multumesc pentru toata amabilitatea.

Raspunde nesigur, zambind un pic stramb. Imi priveste cu mare curiozitate adidasii. Stiti, aceia cu sireturi. Ii prefer in locul pantofilor inalti tot asa cum prefer un card STAR sau STAR Forte in locul drumurilor la banca, in locul banilor de cumparaturi din portofel, in locul comisioanelor uriase de la alte banci si in locul ratelor cu dobanzi ridicole. Si aproape ca iubesc taxa aia de 25 de lei pe care o voi plati anual pentru administrarea contului. E singura suma care arata mai de Doamne Ajuta! Restul sunt istorie…

 

articol scris pentru SuperBlog2015 si Banca Transilvania

foto: http://www.bancatransilvania.ro

 

 

 

 

 

One thought on “STAR – un card pentru suflet

  1. Pingback: SuperBlog | Proba 7. STAR – în fiecare zi. Deschis nelimitat la îndeplinirea viselor

Lasă un răspuns

